Főoldal » Necromorphobia! Dead Space-től való félelem!

Necromorphobia! Dead Space-től való félelem!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Vegyük a horror játékok sorát. Vannak ugye a túlélőhorrok és vannak az agynélkül gyallantós fajták. Az első célja hogy az ember alig élettel élje túl a felé rohanó izéknek nevezhető valamik nyálcsorgatását. A második célja hogy ezeket a valamiket tízessével küldjük a túlvilágba, úgy hogy még csak nem is nagyon ijedünk meg, bár annak nincs értelme, hogy ne ijedjünk meg egy horror játékban. Bevallom én félek horrorokkal nyomulni mert elég rosz érzés számomra tíz órán át beszaratva érezni magamat. Na de jött a 2008 as év és vele együtt az EA forradalma a játékpiacon. Dead Space címmel kiadott egy túlélóhorrort mely még soha nem látott rettegést hozott a gamer társadalom álmaiba!

Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ea Redwoood Shore (manapság Visceral Games)                                                                                

Az űrben a sikítás sem hallatszik!

A sztorija öszetettebb mint az első ránézésre tűnik, időm és helyem se lenne hogy az egészet leírjam, végig kell reszketni a játékot annak aki kíváncsi rá. Röviden az elég távoli jövőben bányászhalyókat küldenek szét a világűrbe, hogy fontos a fontos nyersanyagok miatt szedjenek szét bolygókat. A nevünk Isaac Clarke és a USG Ishimurára igyekszünk  többed magunkkal mely egy ilyen meghibásodott hajó, mert elvileg meghibásodott valamije. De elég hamar ráenged jönni a játék, hogy bizony itt nem csak a biztosítékot kell kicserélni. A tizedk perc körül már fel kell venni a nyúlcipőt, hogy mentsük a bőrünket a mert welcome party-t rendeznek nekünk a tudomásunk nélkül.

HUD? Mi is az? Hát ebben a játékban a friss gamer nem fogja megtanulni, mert nincs. Az életünket az Isaac ruhájának gerinccsíkja mutatja. Ha arra vagyunk kiváncsiak, hogy hol?, mit?, merre? Akkor egy hologramm vetítődik ki az arcunk elé, és a fegyver tárat sem látod állandóan, hogy kell-e reload vagy sem. Csak a csupasz valóság látszik a játékban, semmi amit ne látnánk ha egy ilyen helyzetben lennék.

 

Bemenjek? Ne ne! De arra kell menni! A francba!

A játékot ami igazán felemelte a csillagok közé az nem az, hogy eleve ott játszódik, hanem az atmoszférája. Érezte már úgy valaki magát egy közös horror filmezés után, hogy nem mer hazamenni? Mert ha elindítasz egy pályát elkap a hangulat, hogy én akkor sem megyek be abba a vérrel teli szobába, inkább megiszok egy kávét. Ilyenkor a hangok nagyon is rátudnak ilyeszteni még pluszban a játékosra mert, ha nem csinál semmit, nincs zene, és csak a csupasz valóság hallatszik, ahogy valakik mászkálnak valamerre, a hajó ropogása, zörgések körbe-körbe. Az egész játéknak nagyon nyomasztó a hangulata, az ember átérzi, hogy bizony itt nem születésnapi zsúrt tartottak.

Itt nem zombik vagy vámpírok vagy gyilkos mohamedán hörcsögök akarják elvenni életkedvünket. Necromorph, ezzel a szóval is kell barátkoznia aki játszani akar. Ezek valamikor emberek voltak, de valahogy nincs álkapcsuk, néha hasuk se, és élves, hosszú csont nőlt ki a kézfejükből. Eleinte lassuak, de szaladni is tudnak. A későbbek során találkozunk még olyannal aki csak szaladni tud, vagy halhatatlan, vagy kutyafélének néz ki bár arra sem hasonlít egyáltalán, meghát vannak a nagyobb boss szerűségek is.

Fejlövést nehéz véghezz vinni, de nem is kell. Az agyunkra vágyó izéket úgy a legkönyebb eltenni, hogy szét lassan szétdaraboljuk őket kéz és lábcsonkítással. Persze van akiket máshogy kell szétkapni, de arra sem nehéz rájönni mert valamiért a gyengepontjaik mindig sárgásan világítanak.

 

Hol vagyok? Ne! Már megint elvesztem!

Az igaz hogy az Ishimura egy nagyon nagy űrhajó melyen nagyon könnyen el lehetne névedni, de valahogy van Isaacnak egy profi navigációs rendszere mely megmutatja mindig a helyes irányt. Nem csak dísznek készetettek ekkora űrlélekveszőt az alkotók. Minden egyes zugát be bírja járni az aki meri. A szokásos hullaházon, kórházon, motortermen kívül még a növényházba metróállomásokra, sőtt még az Ishimurán kívülre is kijut a kalandor lélek. A szokásos szűk sötét folyosók mégis az alap boncolási környezetet nyúltják.

A játékmenetet megfűszerezve sok esetben kell használni a fejét az embernek, hogy túl jusson vagy épp megmeneküljön pár helyzetben. Van ugyebár a már említett halhatatlan fajta izé. Attól átlagban nagyon gyorsan el kell szökni, bár nem mindig biztos az útirány sem, vagy pedig becsalni pár helyre, hogy hidegre tegyük, miközben még nagyon sokan akarnak ölelkezni velünk.

 

Befejezem mert kezdek félni még írás közben is.

Ez egy kihagyhatatlan darab mely beleivódott a játékos társadalom szemébe és a vágyott félelmei közé tartozik. A játék úgy ahogy van egy tökéletes alkotás melyet egy borzongni vágyó személy kivánhat. A hangulat melyet magával hoz az leirhatatlanul sötét, nyomasztó és félelmetes. A kikészített nyugtatók és pár csomag Wc papír nélkülözhetetlen a játék mellé. Iszonyatos, borzongósan, beszaratósan komoly és vérbeli túlélóhorrort hoztak össze az EA csapatain belül a srácok.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.