Főoldal » A Hónap Cikke, A Hónap Bloggere

A Hónap Cikke, A Hónap Bloggere

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Augusztus 1-jétől megváltozik a szakterületi jutalmazási rendszer. Az okleveleket eddig mindig szakterületi bloggertalálkozókhoz kötöttük. De most elmaradt a bloggertalálkozó, az okleveleket pedig már kiosztottuk. Ez adta az ötletet, hogy függetlenítsem egymástól a találkozókat és a jutalmakat. A találkozók száma időpont-egyeztetési nehézségek, menetrendi sajátosságok (az ország egyik feléből a másikba nagyon nehéz egy nap alatt oda-vissza eljutni, sokszor reménytelen), és a viszonylag magas útiköltségek miatt korlátozott (persze igyekszem minél gyakrabban szervezni, mert fontos az élő, személyes kapcsolat), de jutalmazni, motiválni gyakrabban is lehetne.

Kaptam egy olyan visszajelzést is, hogy az oklevél csak egy ideig motivál, utána már kevés. Ebben van igazság, de az oklevélnél nagyobb ajándékok már pénzbe kerülnének, és pénzről csak a főszerkesztőség dönthet, én nem. De mégis jó lenne egy újabb, jobb elismerési forma. Ezért alapítom meg most A Hónap Cikke és A Hónap Bloggere díjat.

Külön jutalmazom a cikkeket és a bloggereket, hogy jutalmazhassam a legaktívabb tagjainkat (A Hónap Bloggere), és azokat is, akik keveset írnak, de akkor jót (pl. az ő cikkük lehet A Hónap Cikke). A pontozás – ami alapján kiosztom a díjakat – hasonló lesz a főszerkesztőség szakértői pontrendszeréhez, de mégsem teljesen ugyanaz. A szakértői pontrendszer ugyanis még csak a mennyiséget értékeli, a minőséget nem. A Hónap Cikke és A Hónap Bloggere díjakat olyan pontozás szerint osztom ki, ami figyelembe veszi a mennyiséget is (az aktívabb bloggereket jutalmazzuk, akik többet tesznek le az asztalra, mint mások), és a minőséget is (ez egy szakmai blogmagazinban fontos szempont: azokat is érdemes jutalmazni, akik egy-egy téma legnagyobb szakértői a blogmagazinban).

Lássuk a pontrendszert!

  • A cikkeket a szakértői pontrendszer egyformának veszi, mindegyikre 50 pont jár. Én figyelembe veszem a minőséget is, amit egyelőre a cikk szakmai szintjével tudok értékelni. Érdeklődő: 50 pont, szakmázó 60 pont, szakavatott 70 pont.
  • A hozzászólások a szakértői pontrendszerben 10 pontot érnek. De csak a megírt hozzászólások, a kapottak nem. Szerintem a kapott hozzászólások is jelzik a cikk minőségét, hiszen egy rossz cikkhez nem szólnak hozzá az emberek. Csak egy jó cikk ébreszthet gondolatokat. A szakértői pontrendszerrel ellentétben viszont nem adnék pontot a saját bloghoz írt hozzászólásokra, csak a másokhoz írt hozzászólás érne pontot. Miért gondolom így? 3 okból:
    • Egyrészt saját cikkhez akárki akármit és akármennyit írhat, de mások cikkénél a cikk szerzője csak az érdemi hozzászólást engedélyezi. Az engedélyezés ténye jelzi, hogy érdemi a hozzászólás, az érdemi hozzászólás pedig egyrészt a hozzászólótól is szellemi erőfeszítést igényel, másrészt a véleményezett cikk színvonalát is jelzi.
    • Másrészt azért, hogy élénkítsük az egymás közti kommunikációt, elolvassuk és megismerjük egymás cikkeit.
    • Harmadszor meg azért, mert így tisztább a verseny, nem érdemes saját cikkhez írt hozzászólásokkal próbálkozni.
  • Tehát ebben a rendszerben egyaránt 10 pontot pontot ér a mások cikkéhez írt hozzászólás, és a másoktól kapott hozzászólás is, de nem ér pontot a saját cikkhez írt hozzászólás.
  • A kapott Facebook lájk is pontot érne, de minden tetszésnyilvánítás csak 1 pont. Azért ér kevesebbet, mint egy hozzászólás, mert kisebb szellemi erőfeszítést igényel, és az így tetszést nyilvánító olvasónak még regisztrálni sem kell hozzá, elég egy gombot mgnyomni. Ez a fajta tetszésnyilvánítás azt is jelenti, hogy “megnyomom a gombot, mert egész jó a cikk, de nem ér annyit, hogy hozzászóljak”, tehát kisebb értékű, mint egy hozzászólás.
  • Ugyancsak pontot érne a Felsőfokon hivatalos Facebook oldalán, vagy a Hírlevélben történő megjelenés. Mivel a hírlevelet egyelőre többen olvassák, az érne több pontot. Ezek a kiemelések több pontot érnek, mint egy-egy hozzászólás (mert a hozzászólás azt jelenti, hogy 1 ember látta a cikket, de a Facebookon kb. 2000, a hírlevélben pedig 9-10 ezer ember szeme elé kerül a cikk), de kevesebbet érnek, mint egy cikk megírása (mert a cikkíráson kívül nem kell érte megdolgoznia a szerzőnek). Ezért a Facebook megjelenés 20 pontot, a Hírlevélben megjelenés 30 pontot ér.
  • A rotációs kiemelés 10 pont, mert az egy kisebb értékű kiemelés, mint a Facebook vagy a hírlevél, kb. hozzászólás értékű pozitív vélemény a szakterület-vezető vagy szakágvezető részéről.

A Hónap Bloggere címbe mindezek a szempontok beleszámítanának: cikkek száma és szintje, kapott és megírt hozzászólások, Facebook lájk, rotációs kiemelés, Facebookos vagy hírleveles kiemelés. A Hónap Cikke címbe pedig értelemszerűen a cikk szintje számítana (50-70 pont), a kapott hozzászólások és a különböző tetszésnyilvánítások (Facebook lájk, rotációs, Facebookos vagy hírleveles kiemelés). A pontozás úgy zajlik, hogy minden hónap 1-jén végignézem az előző hónapban írt cikkket, és megnézem, hogy ki hány cikket és hozzászólást írt, ki hány hozzászólást kapott, melyik cikk hány embernek tetszett, és melyik cikk milyen kiemelést kapott, majd összesítem az eredményeket. A legtöbb pontot kapott blogger A Hónap Bloggere, a legtöbb pontot elért cikk A Hónap Cikke.

Júliusban már csak egy fél hónap van hátra, és már osztottam oklevelet ebben a hónapban, ezért augusztus 1-jétől lehet pályázni A Hónap Bloggere címre (nem kell jelentkezni, nincs nevezési díj, stb. mindenki részt vesz, aki augusztusban ír legalább 1 cikket), és szeptember 1-jén fogom kiosztani az Augusztus Hónap Bloggere és Augusztus Hónap Cikke kitüntető címeket.

Magamat természetesen most sem jutalmazom, ezért saját cikkeimnél csak a hozzászólásokat nézem. Aki hozzám szólt, az is megkapja a 10 pontot (ugyanúgy, mintha bárki máshoz szólt volna), és akihez én szóltam hozzá, az is 10 pontot érdemel a kapott hozzászólásért.

Mivel az újrakezdeni tervezett interjúsorozat az elsőnek kiválasztott interjúalany hallgatása miatt nem indul, a “Kik vagyunk?” szakágban mindig a hónap bloggerével és a hónap cikkének szerzőjével készítek interjút. Ugyanebben a szakágban jelennek meg az eredmények is. A díjazottak nevét, a részletes eredményeket és az interjúkat a szakterület reklámjaként ebben az imázsblogban közlöm majd.

Mindenkinek kellemes blogírást és sok jutalompontot kívánok!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.