Főoldal » Mit tehet egy cég? (Pályázat és ösztöndíj)

Mit tehet egy cég? (Pályázat és ösztöndíj)

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Mit tehet egy cég pályázat és ösztöndíj témában? Sokat. Meghirdethet pályázatokat (akár környezetvédelmi témában is), hirdethet ösztöndíjas állásokat (pályakezdőknek szoktak néha ilyen ajánlatokat hirdetni), és indulhat különböző pályázatokon, versenyeken. És miért jó, ha egy cég megteszi ezeket? Erről szól a mai cikkem.

A környezetvédelmi pályázatokat meghirdető cégek környezettudatosabbnak látszanak a lakosság szemében és ez jó nekik, növeli a lakosság (tehát a leendő vásárlók, ügyfelek, üzleti partnerek) bizalmát. De nem csak környezettudatosabbnak látszanak az ilyen cégk, hanem valóban azzá is válnak, mert a pályázatok elbírálása során környezetvédelmi szempontokat mérlegelnek, és környezetvédelmi ötleteket kaphatnak a pályázóktól.

Még környezettudatosabbá válhat az a cég, aki indul ilyen pályázatokon (pl. a Felsőfokon környezetvédelmi versenyén), mert ehhez a cégnek nem csak mérlegelnie kell a környezetvédelmi szempontokat, nem csak gondolatban kell zöldnek lennie, hanem tettekben is bizonyítania kell a környezetvédelmi elkötelezettségét. (Ezért kérünk fényképet is a jelentkezőktől, mert ahogy egy leendő zsűritagunk mondta: “a papírra akármit rá lehet írni”, de ha már ott van a fényképen a sarokban a szelektív gyűjtő, az már egy dokumentált bizonyíték a cég zöld értékrendje mellett.)

Miért jó ilyen pályázatokon részt venni?

  • Segít átgondolni a legfontosabb környezetvédelmi szempontokat.
  • A pályázaton elnyerhető díjak motiválják a részt vevő cégeket a környezetvédő magatartásra.
  • A versenyhelyzet, másoknál jobbnak, zöldebbnek lenni szintén motiváló lehet, de megnyugtató az a tudat is, hogy aki nem ért el semmilyen díjat, helyezést, az is sokat tett a környezetvédelemért, ezért a fontos, de még kissé elhanyagolt szakterületért.
  • Ha a pályázatok anyaga megjelenik valahol, mint pl. nálunk a Felsőfokon.hu szakmai blogmagazinban, akkor a cégeknek ez jó reklám, és egymás pályázatából is sokat tanulhatnak a versenyző cégek a környezetvédelemről.

Ezért érdemes a cégeknek környezetvédelmi pályázatokat meghirdetni, vagy ilyen pályázatokon versenyzőként részt venni. Ezek a pályázatok növelik a cég környezettudatosságát, tehát jók a környezetnek, de növelik a cég ismertségét és a lakosság bizalmát, tehát jók a cégnek is, akár anyagilag is, és sokkal nagyobb bevételnövekedés várható ebből a bizalomnövekedésből, mint amennyi pénzt elvisz a nevezési díj.

Egyébként is érdemes környezetvédőnek lenni, ettől nyugodtabb lehet a cég vezetőinek lelkiismerete, jobban szeretnek bejárni az alkalmazottak, tisztább lesz a cég környéke, egészségesebbek lesznek az alkalmazottak és az üzem közelében élő emberek, és a környezetvédelem (pl. az energiatakarékosság, a hulladékok újrahasznosítása, stb.) sokszor még anyagilag is megéri a cégnek. És ha már környezetvédő a cég, miért ne mutatná meg magát? Erre is jók ezek a környezetvédelmi pályázatok.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.