Főoldal » Örvényesi bloggertalálkozó

Örvényesi bloggertalálkozó

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Július utolsó hétvégéjén a környezetvédelmi bloggerek kicsi, de annál nevezetesebb csoportja találkozott Örvényesen. Hogy miért éppen Örvényesen? Mert ebbe a csodálatos kis faluba invitált bennünket Banga Szilvi, blogger társunk. Az ő keze munkáját a …Bangalériából ismerhetitek meg, ahol a természetből vett motívumokkal készült alkotásai láthatók. De sokoldalúságából kitelik még egy gyógynövény tanácsadás is. Ennyit tudtunk róla eddig. Most megtudtuk, hogy vendégszerető, kedves háziasszony és túravezető is. A vezérképen az ő házikója látható, a személyiség jogok tiszteletben tartásával. ( 3 napig, 8 embert vendégül látni már inkább panziós tehetségre utal.)
Eddig is csodáltuk Szilvit, tegnap óta szerelmesek vagyunk Örvényes szépségébe is. A továbbiakban láthatjátok, hogy minden okunk meg is van rá, hogy a Balaton északi partja legkisebb településének rajongójává váljunk.

Örvényesen az ember forrásvizet iszik a katolikus templom tövében kiépített kútból.[token node title-raw]

Azután elindul a Pécsely patak hídjához. A csipet csapat boldogan fotózkodik Nepomuki Szent János szobra mellett a kétlyukú hídon.[token node title-raw]

A fotózás természetéből adódóan szinte mindig hiányzik valaki a képről. De Nepomuki Szent János rajta van. Ez a lényeg:-)

Antics Katit a Növényorvos facebook oldalról ismerhetitek. Szerencsére el tudta hozni a gyerekeit is. Szuper jó fejek.[token node title-raw]

Kék csíkosan a környezetvédelmi bloggerek örökös vezetője Mészáros Andris, a veszprémi Csalán Egyesülettől.

Kolláth Gyula barátunk hírneves bloggja a Hegyek, virágok étkek, de a történelem híres nőalakjairól is sokat megtudhatunk tőle.

Máté Mónika Felsőfokonon ír a természet szépségeiről, megőrzésének fontosságáról.

Nem hiszem, hogy az öreg híd hordott a hátán egyszerre ennyi környezetvédőt.

Hopp! Egy kemence![token node title-raw]

De mi is gyorsan tovább álltunk, hogy megcsodáljuk a vízimalmot, [token node title-raw]

az udvarán látható tűzoltó kocsit [token node title-raw]

és a Pécsely patakból a vízimalom kerekeire zuhogó vizet.[token node title-raw]

A régi romtemplom ma halottasházként él tovább.[token node title-raw]

A hegytetői tisztás ökörfarkkórós rétjéről[token node title-raw]

látszik a Tihanyi félsziget, a búzamezőn túl.[token node title-raw]

Ez a terület egykor apátsági birtok volt.[token node title-raw]

Búzatábla pipaccsal.

Zsálya[token node title-raw]

Imola[token node title-raw]

Iringó[token node title-raw]

A rét szépségversenyében. Győztesek így együtt.

Kati kislánya Kata igazi anyja lánya: olyan szeretettel és érdeklődéssel vizsgálja a virágokat, hogy biztosak lehetünk az utánpótlásban.

A tölgyes, juharos, füzfás patakmedri galéria erdőben, az érintetlen természetben várt rám egy hatalmas csoda. Soha eddigi életemben nem láttam másfél méteres zsurlót. Leheletfinom leveleivel fátyolként takarja a terepet, hosszú mederszakaszon kísérve a patakot. [token node title-raw]

Eső utáni gombák bújnak meg az avarban.[token node title-raw]

A som termése még fanyar. Vissza kellene jönni 1 hónap múlva.

Vacsi készül bográcsban. Én Szilvi különleges paprikás krumplijára esküszöm.

A strandon meccsnézést kihagytam. Sajnálom.
Biztosan a távolmaradásom erősítette a szerbeket.

A hétfői Tihany túráról lebeszéltem magam.

Egy könnyített, amolyan „idősebbek hamarabb abbahagyhatják” stílusú sétát tettem a strandig, ahol előre tudható módon a tóban fürdést hagytam ki.Szeretek a tó parton üldögélni, nézni a vizet, a felhők játékát, a fények pillanatonkénti változását.[token node title-raw]

Nem vagyok én bálna, hogy hideg vízben úszkáljak. De a tó látványa, a félsziget körvonalai, a vitorlások romantikája igazi idegnyugtató, relaxáló hatású, a nád suhogása, a nyárfák rezgése szinte elaltatja az embert.[token node title-raw]

A hegyről lezúduló Pécsely patak völgyében a galéria erdővel kezdődik a Balaton felvidéki Nemzeti park. Hatalmas nyárfák, füzesek, nádasok rejtegetik titkaikat.[token node title-raw]

Ég veled Örvényes! Irány a vasútállomás!

Ezt a hatalmas cseresznyefát csak a vonattal utazók láthatják![token node title-raw]

De a sínek mellől a templomra visszanézni is nagy boldogság. Van idő nézelődni. Korán érkeztem és késik a vonat.[token node title-raw]

Köszönjük Szilvi! Nagyon jó volt veletek! Jó volt személyesen találkozni azokkal, akiket eddig csak a bloggjukról ismertem. Nagyszerű, tehetséges, sokoldalú emberek, kiváló kollegák, jó a humoruk, azonos az érdeklődésünk…mi kellene még? A legtöbb jó, amit kaphat az ember egy hét végétől.

Esőből is csak annyit kaptunk, amennyire szükség van, de semmilyen tevékenységünkben nem zavart meg bennünket.

Viszlát barátaim! Viszlát Örvényes!