Főoldal » Ötletpályázat, 2. rész Gyalogos és kerékpáros közlekedés

Ötletpályázat, 2. rész Gyalogos és kerékpáros közlekedés

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az évszázad építkezését előkészítő ötletpályázat 5.2. pontja részletezi a gyalogos és kerékpáros közlekedés jelenlegi helyzetét, a jelenlegi parkos használat mellett.
  Miért csak a gyalogos és a kerékpáros közlekedés helyzetét kell vizsgálni? Talán azért, hogy tudjuk, ha kétszer ennyien lesznek itt, hol fognak sétálni és biciklizni. Talán azért, mert ha mégis lesz itt még szálloda is, akkor hogy jutnak haza a 200 méterre lévő múzeumból? Talán azért, mert tudni szeretnék, vajon a gyalogosok vagy a kerékpárosok fognak-e hamarabb átszokni az elektromos minibuszra? Nem tudhatom, nem vagyok gondolatolvasó.

Ha a dokumentum nem foglalkozik a terület tömegközlekedésével, ha nem készült hatástanulmány, hogy ha ide épül + öt múzeum és nem csak a múzeumbogár fogja őket látogatni, hanem a hazai és külföldi turisták is, akik busszal, trolival, vonattal, repülővel vagy autóval érkeznek, akkor ez biztosan nem is fontos. Buszok, trolibuszok, Millenniumi földalatti….nem számít….Maradjunk tehát a gyalogosoknál és a kerékpárosoknál.

Jelen állás szerint az Andrássy út, Vágány utca és a Stefánia út felől lehet betekerni a Ligetbe, hogy aztán a Koós Károly sétányon folytassák útjukat.
( Ezzel a szerzők igen elégedettnek látszanak. Nem vagyok biztos abban, hogy a kerékpárosok elégedettek lennének a Dózsa György úti kerékpáros viszonyokkal.)

A Városligeten belül csak a Koós Károly sétányon vagy kijelölt kerékpáros út, aminek se eleje, se vége. A drótszamarasok kedvenc körútja, ahol kedvükre száguldhatnak: a Városligeti körút-Asztana út-Olof Palme sétány-Zichy Mihály utca.

( Ne csodákozz, ha nem hallottad még az Asztana út nevét! 2013-ban keresztelték el a Városligeti körút egy szakaszát a Kazah fővárosról.) Itt kerülgetnek engem a bicikliző csapatok, de elég széles az út, elférünk…pláne, ha én felmegyek a járdára.

Nem írja a dokumentum, de a turisták bérelhetnek biciklit, és azzal járják körbe a területet.

A pályázati anyag e szakasza leginkább arra alkalmas, hogy szemléltesse, hogyan készítünk egy dokumentumot a korábbiak felhasználásával. CtrC+CTRV, majd elfelejtjük mondattá szerkeszteni, összefésülni az innen-onnan szedett-vedett mondatrészeket.[token node title-raw]

„…az Ötvenhatosok terének szerepe kifejezetten a gyalogos közlekedéshez kötődik” Hogy ez mit jelent, nem tudom. Talán azt, hogy aki autóval körül járta a területet, az nem győzte kerülgetni a Városligeti fasorból és a Damjanich utcából érkező gyerekes és kutyás bóklászókat, nagymamákat és nagypapákat? Mert valóban a Felvonulási/Ötvenhatosok-tere egy nagy parkolóként választja el a Dózsa György utat a Városligettől.
[token node title-raw]

De néhány mondattal lejjebb arról filozofál, hogy  „ az Ötvenhatosok tere Budapest legnagyobb rendezvénytartásra is alkalmas köztere ( ezt honnan veszik?), melynek jelentős része parkolóként funkcionál.” Lehet, hogy ezért adnak ki ide annyi rendezvény és tüntetés engedélyt, mert azt hiszik, máshol nincs hely? Igazán érdemes lenne felfedezni a várost….ha már egyszer döntéseket kell hozni róla! Az más kérdés, hogy amióta itt a Városliget és a Hősök tere, azóta minden politikai erő ezzel a háttérrel akár hangsúlyt adni saját rendezvényeinek, szobrainak, felvonulásainak. Lehet, hogy tényleg azt hiszik, máshol nem is lehet építkezni, szobrot avatni, felvonulni, tüntetni?
Valóban a város legcsúnyább emlékműve mögött a gyalogosok kerülgetik a frissen odatelepített (gyönyörű) virágágyásokat,

két oldalt mellette pedig ameddig a szem ellát, autók parkolnak.
Ez tehát a zord jelen az Ötvenhatosok terén. Ezen biztosan sokat segít, ha a térre múzeumokat építünk. Az emlékműtől ( Drótkefének hívja a nép)  kőhajításnyira lévő volt Hungexpo épület helyére is ajánlott múzeumot vagy  gasztrofalut álmodni….tehát parkoló is kell majd hozzá…vagy  több autónak lesz kevesebb helye? Vagy mégiscsak becsússzanunk a zöldbe egy kis építkezéssel? Legnagyobb rendezvényhelyszínnek meg ott lesz a tetőterasz, és a tarra vágott Kossuth tér?

Az alig fél oldalas szösszenetnek a csúcspontja azonban a Vágány utca és a Hungária körút körüli áldatlan állapotok megfogalmazása:
[token node title-raw] „ A “vizsgált terület peremén elhelyezkedő vasúti területek” ( Vágány utca mentén) és a gazdasági területek ( Hungária körúton kívül) gyalogos közlekedés szempontjából nem mérvadóak.
[token node title-raw]

A ’mérvadó’ szó értelmezése gondot jelent számomra. A nevezett területek kihaltak, mert 1. járhatatlanok, 2. nincs is miért oda menni senkinek…pedig kerékpár út is van 5 ember/ nap forgalommal.. Blogg bejegyzésemben külön megénekeltem ezt a peremvidéket. Tanulságos elolvasni. De miért nem veszteget rá több szót egy ilyen előkészítő, a területet bemutató dokumentum? A Vágány utca a XIII. kerülethez tartozik, így nyílván nem volt meg a róla szóló leírás a Zuglói polgármesteri hivatal ALÁTÁMASZTÓ dokumentumai között. Nem is nagyon lehetett, mert az Angyalföldi szomszédok a Vágány utcába, a Szabolcs utcai korház épületeinek helyére egyetemi campus építését tervezték. Az angyalföldi polgármester a Múzeumliget építéséről és az ő területük annektálásáról csak a sajtóból értesült, nem hiszem, hogy alátámasztó dokumentumot írt volna a projekthez.

Jelenleg senki ember fiának semmi oka nincs arra, hogy a Vágány utcában gyalogoljon. De ha itt lesznek a Múzeumok raktárai, esetleg előfordulhat ott is néhány lézengő gyalogos. ( az áruszállító és személyautókból kiszállva.)

 Sétáljunk ki a Vágány utcából a Hungária-Róbert Károly körúti felüljáróhoz ( Nem lesz kis teljesítmény, a nagy gonddal kialakított közlekedési káoszban). Alatta és rajta sem tanácsos közlekedni. A felüljáróról lefújja a szél az embert, pedig csodás kilátás nyílik felülről a Vidámparkra, a Budai hegyekre, a Széchenyi fürdőre, az Állatkert szikláira de közben annyi kipufogó gázt beszívunk, hogy csak kalandkedvelőknek ajánlom.

Mehetünk gyalog a híd alatt is, át a zuglói oldalra, ahol égig érő gaz, bálványfa és zöld juhar rezervátum, szemét és hajléktalan telepek között megvalósíthatjuk életünk nagy túlélő túráját. Kis körrel eljuthatunk a Kisföldalatti Mexikói úti végállomásához. Közben mély részvéttel vagyunk mindazon embertársaink iránt, akik átszállás céljából naponta kénytelenek ezt a balkáni környezetet elviselni maguk körül, miközben átszállnak az 1-es villamosról a földalattira vagy egy buszra, vagy a 3-as villamosra. De itt tudjuk majd megközelíteni Zugló harmadik városközpontját is, ha…de ez egy másik mese…

Vajon a gyalogosoknak sem mérvadó a gyalogosforgalom? Vagy csak nem látszanak az autósok számára, mert az aluljáróban és/vagy a bozótosban bolyonganak?

Ez is Zugló kérem szépen!!! Tudom, hogy a fenti helyszínekre nehéz brandet álmodni….de az az igazi kihívás! A semmi helyét élettel tölteni meg!

Ez a közlekedési csomópont a jelenlegi lakossági forgalom mellett is elviselhetetlenül túlzsúfolt és rosszul szervezett, elhanyagolt, gondozatlan.

Erre bizony nem gyógyír + másfél millió múzeumlátogató.

Mert a Múzeumligetben is csak az tud sétálni és kerékpározni, aki odajut.

Vajon hogyan? És hogy megy el onnan?

Vagy elfelejtették mellékelni a tömegközlekedés elemzését?

Vagy nincs is mit elemezni, mert amit a Hungária krt- Thököly út- Dózsa György út- Vágány utcai mindennapos dugókról el lehetne ( kellene mondani), az az urbanistákat igazolná? Miszerint NE ide, ne most, nem ezt, nem ennyiért!!!!!!

Vagy nem tűri el a nyomdafestéket, és még a klaviatúrám is belepirulna, ha kimondanánk, hogy milyen itt az autós/buszos és tömegközlekedés közlekedés?

 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.