Főoldal » A világ leggyorsabb autója (járműve)

A világ leggyorsabb autója (járműve)

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az egyik hírportálon találtam rá egy cikkre és felkeltette az érdeklődésemet. Mindenki imádja az autókat, a lóerőket, a benzin szagát, a sebességet és a rekordokat.

http://1.bp.blogspot.com/_gHLi5No8dSY/SQBLWuEY2UI/AAAAAAAABTw/jMSlAOLEyy8/s400/BloodhoundSSC-1000mph-car-3.jpg

A cikkben egy készülő autóról van szó, ami a jelenlegi 1227 km/órás világcsúcsot beállítja. Beállítja? Túlszárnyalja azt. A két kísérletben az a közös, hogy a két járműnek azonos pilótája lesz – Andy Green. Egy 12 hengeres 800 lőerős motor indítja be a sugarhajtást, látja el az alap funkciókat és adagolja az üzemanyagot a rakétákban.

A folyékony rakéta hajtóanyagok esetében jellemzően külön van az üzemanyag és külön az oxidálószer tartály, a két anyag a hajtóműben keveredik és egyesül. Igen magas a fajlagos impulzusuk.

  • Üzemanyagok: hidrogén, kerozin, hidrazin (illetve monometil- vagy dimetil hidrazin), etanol.
  •  Oxidálószerek: cseppfolyós oxigén (LOX), nitrogén-tetroxid, hidrogén-peroxid.

Két rakétefokozattal rendelkezik, amivel képes a világhírű utasszállító Concorde tolóerejét is megközelíteni. A 180 tonnás repülőt négy ilyen telesítményű motor emelte a levegőbe gond nélkül és lépte át a hnagsebességet. A szárazföldi rekordhoz 1 motor teljesítménye áll rendelkezésre, igaz a mozgatandó súly töredéket a Concordénak, a 6 és fél tonna eltörpül mellette.

A két rakéta típusa:

  • első fokozat: Eurofighter Typhoon vadászrepülő hajtóműve
  • második fokozat: egy Falcon rakéta (ilyet használ a SpaceX cég műholdak Föld körüli pályára állításához)

A csodagép nevét még nem is montam:Bloodhound (magyarul: véreb). A megjelenése egy szárny nélküli repülőre emlékeztet, olyan mint egy hatalmas 13 méteres torpedó. A kitűzött sebességi rekord 1600km/óra, amivel ez a jármű lesz az első szárazföldi jármű, ami átlépi az 1000 mérföldes álomhatárt. A végsebességét 42 másodperc alatt éri el. A gyártás már elkezdték az első alkatrésszel. Mérnöki szempontból viszont készen vannak a tervek. Az összes nehézséget kiküszöbölték már. 1300 km/óránál bekövetkező hangrobbanás és a nagy légellenállás sem jelenthet akadályt. A tervek szerint 2012-ben már, de legkésőbb 2013-ban kerülhet sor a rekordkísérletre.

Andy Green további rekordjai

http://www.sciencemuseum.org.uk/antenna/bloodhound/images/Andy-Green.jpg

Andy Green és a Thrust SSC – 1997 október 15-én pedig Noble, Green és csapatuk újfent történelmet írt: a Thrust SSC 763.035 mérföldes / 1227 km/h fölötti átlaggal, egy órán belül megfordulva elsőként hitelesítve átlépte a hangsebességet.

http://www.solarnavigator.net/images/jcb_dieselmax_LSR_car_andy_green_.jpg

Andy Green  és a JCB DIESELMAX 2006-ban ez a dízeljárgány átlépta a 300 mérföldes álomhatárt. 

Írta: Sipőcz Norbert

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.