Főoldal » Szállítástechnika – tervezési feladat: jármű rakodási terv

Szállítástechnika – tervezési feladat: jármű rakodási terv

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A feladatmeghatározás során meghatároztuk, hogy milyen járművekkel szállítunk és milyen arányban kell elosztani a szállítandó árut. Már az előző bejegyzések során összeállítottuk az optimális ER-t (egységrakományt). Figyelembe vettük, hogy többnyire nagy konténeres szállítást fogunk hasznbálni vagy  speciálisan ER-ek szállítására alkalmas vasúti kocsikat, és nyergesvontatókat fogunk használni a szállításhoz.

http://www.congressexchange.com/20%20foor%20container.jpg

A konténerek megtöltésével már elkészültünk. A vasúti és közúti szállítás esetén sincs többletmunkánk, mert a konténerek úgy lettek kialakítva, hogy könnyen átrakodhatóak legyen a különböző szállítási formák között. Ezekhez egységes konténerrakodó gépeket vagy bakdarut használunk. Ezekkel elhelyezhetjük a konténereket a vasútikocsin vagy a nyergesvontató utánfutóján.

 

Egy Rs típusú vasúti kocsin 1 db 1A konténer elyezhető el, ugyanennyi helyezhető el a közúti konténerszállító jármű esetén is. A Mercedes típúsú és RÁBA 832es kamiont terhelhetősége korlátozott így 16-16 ER helyezhető el rajta. Az alapterület kihasználtsága: (8*1200*800)/(6900*2410)*100% = 46, 18%. Az alapterület kihasználtságának az aránya azért ilyen szörnyű, mert a súlykorlűtozások miatt nem helyezhető el több ER a raktérben. Ezt a következő számítás is igazol. A teherbírás kihasználása: (16*0, 669)/11, 24*100% = 95, 23%. A teherbírás szinte teljesen kihasznált, így a szállítás gazadaságos. Ez a két adat a szállított terméktől függ ez a két szám. Könnyebb áru esetén több ER fér el a raktérben, de ez teherbírás szerintem valószínű nem lesz ilyen optimális.

http://www.deluxecar.hu/kepek/cikk_kep/atvilagito1283330264.jpg

Csatolom a RÁBA 832es jármű megrakási rajzát, ami a belső rakfelület alapján van méretezve. A számok a megrakás sorrendjét takarják. A vasúti kocsik esetében egyszerűbb a folyamat mivel itt csak 1A típusú nagy méretű konténert kell elhelyezni. Ezeket optimálisan terhelünk és a lehető legtöbb ER-t helyeztünk el benne.

http://2.bp.blogspot.com/_KVbixvS5BWw/SdGv_V7BmuI/AAAAAAAAAI0/rn2Ces8HTL0/s400/Container.jpg

Írta:  Sipőcz Norbert

Forrás: BME KSK BSC tananyaga alapján – Szállítástechnika (BMEKOKUA203)

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.