Főoldal » Lopom a sztárom

Lopom a sztárom

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Amennyiben a felszinességnek vannak határai, azt Sofia Coppola új filmje erősen feszegeti. Pár Los Angelesben élő fiatal pusztán kedvtelésből úgy dönt, hogy kirabolják kedvenc celebjeik (Paris Hilton, Lindsay Lohan, …) házát. A film storyja körülbelül ennyiben kis is merül. A vicc az egészben, hogy a történet megtörtént eseményeken alapszik, a fiatalok pedig úgy lépnek be a sztárok házaiba, mintha csak haza mennének. A biztonsági technikát mintha nem is ismernék a celebek, őrökkel pedig egyáltalán nem is találkoznak a behatolások során. A film a Spring Breakers után ismét egy tökéletes látlelet arról a világról, amit a fiatal tinédzserek közül rengetegen élnek. Coppola realisztikusan mutatja be azt a felszínes közeget, amiben a legnagyobb érték, hogy ki milyen ruhában feszít a suliban vagy az, hogy melyik clubban bulizzák magukat halálra a srácok. A néző először elképed, és sokszor röhejesnek is tűnnek azok a megnyilvánulások, amiket a filmben legtöbbször hallunk. A “Hú ez nagyon dögös! vagy Ááá, ez baromira édes!” kifejezés vagy egy tucatszor hangzik el a filmben.  Később azonban rájövünk, hogy valójában mennyire valóságos ez a világ amit a rendezőnő ábrázol. Hány tizenéves falán lóg poszter az állandóan affektáló Paris Hiltonról vagy hányan rajonganak a már börtönt is megjárt Lindsay Lohanért. És hányan tennének meg mindent, hogy csak egy percre is érezhessék azt amiket ezek a celebek átélnek nap mint nap. Miközben éppen annyira mű ez az egész, mint amennyire a Meki kajája. A lopom a sztárom tökéletesen rámutat arra, hogy hova fejlődik ez a média által irányitott világ, ahol már az 5-10 éves gyerekek is reklámokon nőnek fel, és azt tartják értékesnek ami a márkája miatt tízszer annyiba kerül, mint a márkátlan verzió. A filmben a legmegdöbbentőbb az, hogy mennyire tudatos is ez a facebook generáció. Tudatosan választják ezt az utat és nem érzik ennek hasztalanságát és értéktelenségét. Elképesztő, hogy az alig 16-17 éves gyerekek riszálják magukat a menő szórakozóhelyeken. Napi szinten isznak vagy drogoznak. A szülők pedig mit sem vesznek észre a történtekből. Miután pedig lebuknak, és kiderül, hogy többmillió dollár értékű cuccot loptak el a sztároktól, még ezután sem érzik ennek súlyosságát, hanem kihasználva a média és az internet nyújtotta lehetőségeket, még ebből is reklámot csinálnak.    

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.