Főoldal » 5 lépés a hatékony internethasználathoz

5 lépés a hatékony internethasználathoz

5 lépés a hatékony internethasználathoz

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

 Hatékony internethasználat. Az internet egy eszköz – amely által – a tér korlátain túllépve érhetünk el számos dolgot. Az internet az információszerzéstől – a szórakozáson át – a jövedelemtermelésig számtalan dologra alkalmas. Például kiadhatjuk megírt könyvünket. Még ma is sokan vannak, akik irtóznak tőle, még többen, akik szenvedélyesen, akár éjjel-nappal „előtte ülnek”. A legkevesebben azonban azok vannak, akik célszerűen használják ezt a verhetetlen eszközt.
Hogyan használhatjuk eredményesen az internetet? Erre ad választ ez a cikk, amely 5 lépést mutat a hatékony internethasználathoz.

 

1. lépés – A miért, az okok és a cél

Ha egy átlagos felhasználót megkérdeznél arról, miért és mi célból használja az internetet, nagyjából ezeket a válaszokat kapnád: információszerzés, kommunikáció, játék, tanulás, álláskeresés, olvasás. Néhányan azt mondanák, jövedelemszerzésre, még kevesebben vállalkozást építenek ott. S jó néhányan weblapot illetve blogot készítenek. Utóbbiak nagy része csupán kedvtelésből, vagy hobbiból.
Hányan használják meghatározott célból az internetet, hányan mérik a hatékonyságát, és hányan érik el általa a céljaikat? Vagyis hány ember használja tudatosan az internetet?
Ha Te pontosan tudod miért használod az internetet, vagyis mit akarsz elérni általa, máris kiemelkedsz a tömegből, s igazán komoly esélyed van a céljaid beteljesedésére.

 

2. lépés – A sorrend

Vannak, akik pontosan tudják, mi célból használják az internetet. De mindenki több folyamatot végez a hálózaton, vagyis több weboldalt használ, több mindent csinál. Mit gondolsz, milyen sorrendben?
Nagyon sokan először belépnek a kedvenc közösségi oldalukra, olvasgatják a híreket, esetleg az e-mailjeiket, majd utána foglalkoznak azzal (ha van), ami az igazi céljuk. Ez a lehető legrosszabb a hatékonyság szempontjából.
Az embernek a kezdéskor a legnagyobb a figyelemenergiája. Ha nem határozod meg a fontossági sorrendet, az eredményeid látják ennek kárát.

 

3. lépés – Az idő

Mit gondolsz, hány internethasználó van, aki akár egyszer is lemérte időben, mit, hol, mennyi ideig használ a hálózaton?
Nézzük csak a ma leginkább használt közösségi oldalt, a Facebook –ot. Vannak, akik éjjel nappal ott lógnak. Az más, ha csak be vannak jelentkezve, mert sok emberrel üzleti, vagy egyéb kapcsolatban állnak, így indokolt, de egyesek csak szokásból. Van aki egész nap csak olvasgatja, mert kíváncsi, van aki folyamatosan megoszt, van aki mindenhez hozzászól. Na mármost, ha valakinek nincsen célja, vagy sok a szabadideje, az ő dolga. Ez a dolog egyébként szokássá, s később egész komoly szenvedéllyé válhat. De a lényeg, amit akarok mondani, ugyanaz az idő, amit értelmetlenül használunk, értelmesen is felhasználható.
Én például szabályokat állítok fel, s ezekhez tartom magam. Ezeket megfigyeléseim alapján állítottam fel, s az érdekemben hoztam. Ezek az apró szabályok számomra nem korlátok hanem inkább megtöbbszörözik a hatékonyságomat. Sőt megvédenek minden felesleges fáradságtól, maximálisan kihasználom az időmet és szó szerint sokkal kellemesebben érzem magam tőlük.
Hogy hogyan hozhatunk létre és használhatjuk eredményesen (sőt élvezettel) ezeket a szabályokat, arról bővebben olvashattok az Önmegvalósítás iskolája c. könyvben.

 

4. lépés – Figyelem – a kezdőlap

Az nézed (olvasod) az interneten, amit akarsz, vagy amire elcsábítanak? Azért használod az internetet, hogy elérj dolgokat, vagy, hogy kielégítsed az egódat, a kíváncsiságodat, mindenkinek elmondd a véleményedet?
A legtöbb embernek a böngészőjében a kezdőlapnak a Startlap van állítva. Nálam is így volt sokáig, mígnem rádöbbentem, hogy teljesen felesleges. Ugyanis amit akarok, ahhoz elég, ha a Google –t használom, a rendszeresen használt oldalak ikonját pedig fel lehet tenni a böngésző címsora alatti részbe.

A Startlap tele van figyelemfelkeltő, de többnyire teljesen értéktelen, szenzációhajhász, pletykákkal, hírességekkel, bűnesetekkel, katasztrófákkal kapcsolatos linkekkel. Ezek úgy vannak megírva, hogy a látogató rájuk kattintson. Engem ezek régebben sem érdekeltek, most meg már nem is látom, így a figyelmemet 100% -ban arra fordítom, ami a célom.
(Megjegyzem ha valaki reklám szövegírást tanul, vagy figyelemfelkeltő címek írását szeretné elsajátítani, ahhoz jó tanulmány lehet a Startlap.)

 

5. lépés – Rendezett e-mailek

Először is ne nézegesd naponta tízszer az e-mailjeidet! Határozz meg időpontokat, amikor belenézel, attól függően, milyen üzeneteket vársz. Jó, ha több e-mail címed van, így például külön a hivatalos ügyeidhez, a személyes leveleidhez, illetve pl. a weblapjaidhoz.
Ha kapsz egy e-mailt, azonnal döntsed el, mi legyen vele. Tudnod kell, hogy csak elolvasni szükséges, vagy reagálni rá. Fontos e annyira, hogy később is szükséged lehet rá? Így hozzál létre egy mappát, ahova azokat az e-mailjeidet rakod, amelyek fontos adatokat, vagy információt tartalmazhatnak. Amire lehetséges és kellően fontos, azonnal reagálj. Határozz meg egy időpontot, amikor intézed a válaszokat, fontosságuktól függően!

A rendezett e-mail (beérkező levelek elrendezve):

[token node title-raw]

És a legfontosabb, hogy rendszeresen, legalább heti egyszer rakjál rendet és tartsd tisztán az e-mailjeidet.

Olvasd el ezeket is: Blog látogatottságnövelés

                                    Hatékonyság felsőfokon

Ha tetszett, lájkold, oszd meg és véleményezd!

A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.