Főoldal » Fejlesztő feladatok 2. évfolyamos gyerekeknek

Fejlesztő feladatok 2. évfolyamos gyerekeknek

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

1. Kép felderítése

A gyerekek kapnak egy képet, amit nézhetnek, megfigyelhetnek 5 percig. Ezután vissza kell adniuk a képet és válaszolni kell a feltett kérdésekre.

Kérdések lehetnek például:

1.Hány alak volt a képen?

2.Mit csináltak az alakok?

3.Hány lány volt a képen?

A kérdések után együtt ellenőrzik a válaszok helyességét. Lehet a válaszokat írásban számon kérni a gyerekektől, majd önellenőrzéssel kijavítják.

Fontos a fokozatosság elvét betartani mind a képek mind pedig a kérdések esetében is!

2.Mondd utánam!

 Körben ülnek a gyerekek. Megbeszélnek a tanítóval egy tág fogalmat például a növények halmaza. Azon kívül megbeszélik, hogy melyik hanggal kezdődhetnek a növénynevek. Mindenkinek növényt kell mondania úgy, hogy az előző növény nevének az első hangjával kezdődjön a szó.

  Ha a B hangot választják: barack – banán – bodza – boróka – burgonya stb.

 Az a gyerek, aki nem tud szót mondani  a keresett kitételek mellett vagy elrontja a sort, kiesik és megfigyelővé válik.

A szavakat le lehet majd írni, így szókincset fejlesztünk vele.

Ügyeljünk azonban arra, hogy a gyerekek tudják  a fogalom halmazt, amit választ a tanító!

 

3. Másképpen halljuk másképpen írjuk?

 A 2. évfolyamos gyerekek tanulják azokat a szavakat, amiket másképpen ejtünk, mint ahogyan írjuk őket.

Ha olyan szót hallanak, amit úgy kell írniuk, ahogyan ejtenek, akkor felemelik a kezüket, ha olyan szót hallanak, amit másképpen kell írni, ahogyan hallják, akkor leguggolnak.

Összetett feladat, ugyanis figyelni kell a mozgásformára is a feladat elvégzése során. Ne csoportban, hanem egyénileg esetleg párosan végezzük, mivel könnyen lemásolhatják egymás mozdulatait. Minden gyermek külön kap egy szót, amire valamelyik mozgásformát kell elvégeznie.

 

2.Rajzok ábrák elemzése és értelmezése feladatok a 2.évfolyamos tanulók számára

1.Figyeld az ábrát!

Figyeld meg az egyszerű ábrát, majd válaszolj a kérdésekre!

Kérdésekre példa( kérdések jellege a képen látottak szerint változó):

1.Mit látsz a képen?

2.Mi lehet ezeknek a dolgoknak a közös nevük?

3.Milyen színeket látsz a képen?

4.Mi juthat eszedbe a képről?

Ha esetleg környezetvédelem a kép témája:

Miért kell védeni a környezetünket

Miért fontos a növényeknek a Nap melege? Stb.

Ha a  barátságot választjuk témaként:

Van neked barátod?

Miért jó, ha az embernek barátja van?

Összefoglalás

Az ábrák, képek elemzésekor is fontos a fokozatosság és a már előző ismeretek alapján szerzett tudás felhasználása, bővítése.

Ne olyan képet kapjon a gyerek, amiről nem tud beszélni, nem tud kiindulni, mert akkor csak leblokkol, szorong.

Motiválja az, hogy el tud kezdeni róla beszélni!

Fokozatosan táguljon a képről történő beszélgetés ideje, témájának szélesítése!

Kezdetben csak a konkrétan látott képről legyen szó, majd lehet elvonatkoztatni is a képtől!

Idővel lehet olyan képeket is adni, amiről még nem tanult, ekkor lehet bevezetni, hogy mit gondol, mit lát a képen, mire használják azt, amit lát?

A játékos ugyanakkor fejlesztő feladatok időigénye csekély, így úgy gondolom, hogy bármelyik magyar tantárgy akár napközis foglalkozások  állandó részeivé lehetnek.

Játékos fejlesztésre fel! :)

Még valami: a feladatokat szabad szülőknek is “játszaniuk” gyermekükkel!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.