Főoldal » IKT az iskolában

IKT az iskolában

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

IKT- azaz Információ Kommunikációs Technológiák. Ezt a mozaikszót ma már mindenki ismeri, és többségünk használja is. A kérdés ma az, hogy hogyan kap helyet ez az iskolában?

Sok oktatási intézményben a diákok nem vihetnek be az órára telefont, nemhogy saját számítógépet. Az iskolák felszereltsége ugyan javult az elmúlt években, de még mindig nagy hiányosságok tapasztalhatók. Hogyan csempésszük be tehát ezt, a ma már igen széles körben elterjedt eszközt a tanórára? Erre adok néhány ötletet a következőkben.

Kezdjük talán a legelterjedtebb IKT eszközzel, a mobiltelefonnal. Ma már szinte minden gyermek aktív felhasználója első osztálytól kezdve, sőt már az óvodába is felütötte a fejét a ’mobilláz’. Előnye, hogy a szülők és a gyerekek bármikor felvehetik egymással a kapcsolatot, így lehetővé teszi a gyors tájékoztatást. Hátránya az, hogy az elsődleges funkcióján kívül, – ami a telefonálás- ma már lassan minden másra használható. Ismerjük az okostelefonok számtalan alkalmazását, játékát, internetes csatlakozási opcióját és még sorolhatnám. Használjuk ki hát mi is, ezeket a lehetőségeket! Természetesen mielőtt belevágnánk, tájékozódjunk arról, hogy minden tanulónak van-e mobiltelefonja. Ha esetleg olyan diák is van az osztályba, akinek nincs, de mi eltökéltük, hogy ’telefonos’ órát tartunk, kérjük meg egyik osztálytársát, hogy ossza meg vele arra a kis időre.

A mai telefonokkal már plusz költségek nélkül is küldhetünk szöveges üzenetet. Ezt kihasználhatjuk úgy, hogy a feladatokat, vagy egy-egy részinformációt így adunk a gyerekeknek. Nem várt érdeklődést fogunk tapasztalni. A bluetooth, vagy infra kapcsolaton keresztül pedig akár képet, hangfelvételt, vagy videót is küldhetünk, szintén anyagi ráfordítás nélkül.

Használhatjuk ezekez a funkciókat, például kincskeresésre is. Elrejtünk valamit a terembe, vagy akár az udvaron. Minden gyerek kap egy-egy rövid üzenetet a telefonjára:

„ A terembe/udvaron elrejtettem egy nagyon értékes kincset. A hozzá vezető utat a telefontokra kapott üzenetek segítségével találhatjátok meg. Figyeljetek egymásra, mert van olyan nyom, amit csak az egyikőtök telefonjára küldtem el.”

Ezután átküldhetünk egy térképrészletet, vagy egy képet, ami a következő állomás egy részletét ábrázolja. A kincskeresés alatt különböző fejtörőket, rejtvényeket kell megoldaniuk, amivel a következő nyomra bukkanhatnak. Ezeket szintén küldhetjük telefonon keresztül, de hagyományos formában is megoldhatják (papírlapon), majd a helyes megoldás visszaküldésével megkapják az újabb kincs felé vezető nyomot.

A feladatok kidolgozása, egy mobiltelefon használatban jártas személynek, nem tart hosszú órákig. Akik pedig még csak most ismerkednek ezekkel, a lehetőségekkel, akár egyik kollégájukat is megkérhetik, hogy tervezzenek közösen egy kincskeresést. 

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.