Főoldal » Készüljünk Föld napjára!

Készüljünk Föld napjára!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Bejegyzésemben ötleteket szeretnék adni (fejlesztési területekkel együtt), hogyan tudunk megemlékezni a Föld napjáról oktatási intézményekben.Mint minden világnap , a Föld napja sem maradhat el óvodákban, iskolákban, egyszerűen kötelező valami programmal előrukkolni a világnapon!

A netet böngészve megnyugodhatunk, hiszen nagyon sok iskola képes beszámolói tanúskodnak arról, hogy környezetvédelemre nevelik a gyerekeket.Talán a világnapoknak a céljuk, hogy ne feledkezzünk meg az adott nap fontosságáról, így Föld napja esetében még jobban kiemelkedik a nemes cél.

Természetesen a programokat nem csak egy napon lehet megrendezni és még hatékonyabb is, ha “széthúzzuk” hétre vagy egész tanévre.

Íme az ötletek:

Bioszappan, méhviaszgyertya készítése
( Vissza a természethez! lehetne ez is a jelszó a kézműves foglalkozásnak. Hagyományőrzés, környezetvédelem, egészséges életmódra nevelés)
Egészséges menüsor összeállítása a tanulóknak egy hétre vonatkozóan
( Tervezd te a menzád! felhívással persze felügyelet mellett engedjünk a diákok kívánságának. Legyen egészséges az étel, de most ők döntsék el, mi legyen a menü! A kívánsághéten valószínű több üres tányér kerül vissza a konyhára, mint általában. Az egészséges életmódra nevelésen túl, a kreativitás fejlesztése is végbemegy.)
Vadasparkok, állatkertek látogatása
(Remélhetőleg már jó időjárás lesz a világnapon, így irány a természet! A természet szeretetére nevelésén túl, a környezetvédelem fontosságára való figyelem felhívása, a közelekedés szabályainak gyakoroltatása, állat/növényvédelemre hívjuk fel a gyerekek figyelmét. )
Kedvenc állat bemutatója, simogatója
(Felelősségteljes állattartás szabályainak megismerése, állatok szeretetére nevelés, szókincsbővítés, állatfajták alaposabb megismerése.)
Kerékpárverseny, túra a szabadban
( Egészséges életmódra nevelés, környezetvédelem fontosságának kiemelése, mozgás örömének felfedezése, versenyszellem
fejlesztése, közösségnevelés.)
Hulladékgazdálkodással kapcsolatos vetélkedő
(Környezetvédelem, szelektív hulladékgyűjtés fontossága, környezeti nevelés, gondolkodás, kreativitás, tudatos életmód kialakítása.)
Újrahasznosítás jegyében kézműveskedés pl. wc papír gurigából, pet palack kupakokból, tojástartóból, fém dobozból stb.
( Környezetvédelem, újrahasznosításra nevelés, kreativitás, figyelem, kreativitás, esztétikai nevelés.)
Ültess fát, vagy virágot!
( Kertészeti ismeretek, környezetvédelem, munka szeretetére nevelés, közösségformálás.)
Lomtalanítás, szemétszedés iskola környékén vagy előre egyeztetett területen
(Környezetvédelem, közösségformálás, munka szeretetére való nevelés.)
– Víz vizsgálat terepen vagy teremben
( Kémiai, fizikai ismeretek elmélyítése, környezetvédelemre nevelés.)
– Földről interaktív előadás, vetélkedő, videó nézése, vagy prezentáció készítése
(Környezetvédelemre nevelés, IKT-s eszközök használatának gyakoroltatása, gondolkodás, kreativitás, figyelem, emlékezet , közösségformálás fejlesztése.)
– Óvd a Földet! plakátverseny
( Kreativitás, esztétikai nevelés.)
– Védett növény, állatfajok bemutatója játékos formában( adott állat viselkedésének dramatizálása, karikatúra, rajz készítése, esetleg különböző természetes anyagokból elkészítése, puzzle—-természet szeretetére nevelés, esztétikai nevelés, kreativitás fejlesztése, környezetvédelem)
– Mozgásos játékok, amelyekben állatokat kell imitálni
( Egészséges életmódra nevelés, közösségformálás, szabad idő hasznos eltöltésére nevelés, állatok viselkedésének alaposabb megismerése)
– Földdel, természettel, állatokkal kapcsolatos versek, mesék, szakkönyvek bemutatása
(Olvasóvá nevelés, könyv szeretetére nevelés, széleskörű tájékozódás lehetőségének megismerése, környezetvédelem.)
– “Könyvkozmetika” a könyvtárban
( A sérült könyvek állapotjavítása a gyerekek bevonásával. Könyv szeretetére nevelés, olvasóvá nevelés, könyvtár népszerűsítése, környezetvédelem, esztétikai nevelés.)
– Fotópályázat lakóhelyünk szép és csúnya oldala címmel
(Környezetvédelem, kreativitás, IKT-s eszközök használatának gyakoroltatása, esztétikai nevelés, figyelem fejlesztése)
– Vásár
(Már megunt, de még használható tárgyak, játékok csere-beréje. Környezetvédelem, adni jó érzése, közösségformálás,tudatos vásárlási szokás alapozása.)
Papírgyűjtés
(Környezvédelem, környezeti nevelés.)
– Öltözz zöldbe egy napra!
(Föld napjára való figyelem felkeltése, környezetvédelem.)
Erdei iskolai napok szervezése
(Lehetőség szerint érdemes tavaszra tenni az eredei iskoli napokat, amennyiben lehetősége van az iskolának. A természet szeretete mellett közvetlen környezetben tanulhatnak a gyerekek, ezek mellett egészséges életmódra is nevelünk a programokkal.)

Igyekeztem minél több programlehetőséget felvillantani a kedves olvasónak, bízom benne, hogy találnak iskolájuk számára kedvező programot!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.