Főoldal » Mennyire differenciálok?

Mennyire differenciálok?

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Mennyire differenciálok?

A következő nevezzük teszt segít kedves kollégáknak eldönteni, hogy tanításuk során a hagyományos elveket vagy már a “megkövetelt”differenciálás elve szerint tanítanak a tanórákon.

Úgy gondolom, hogy tanév kezdésekor nem árthat az ismereteinket felfrissíteni nekünk pedagógusoknak sem.

Amit tenned kell: Tegyél képzeletbeli X-et azon állítások mellé, amelyek jellemzők rád, így kiderülhet számodra, milyen mértékben tanítasz a differenciálás elvei szerint!

Tesztre fel!

Hagyományos tanítás/ osztály

Differenciált tanítás/ osztály

Elsődleges a tanterv követése számomra.

A tanítási folyamatot egyrészt a tanulási igényekhez, másrészt a tantervhez igazítom.

Tanulási célok minden diák számára azonos.

A tanulási célokat a diákok igényei mellett a tantervhez is igazítom.

Hangsúlyt a tartalom és jártasságok elsajátítására helyezem.

A kritikai és az alkotó gondolkodást, tanultak alkalmazását helyezem előtérbe.

Minden diék ugyanazt a forrást használja(könyv, cikk, honlap).

A diákok számára igényeiknek/ képességeiknek megfelelő információforrást adok.

Elsősorban a frontális osztálytermi munkát végzik a tanulók.

Számos tanítási-tanulási formát alkalmazok.

Különböző képességű diákokat teszek egy csoportba.

A tanulócsoportokat a diákok tanulási igényei szerint hozom létre.

A tantervet minden diák azonos időtartamban veszi végig.

A tanítás időtartama változhat egyes diákok tanulási szükségletei szerint.

Minden diák ugyanazt a feladatot végzi.

Alkalomadtán lehetőséget adok a dákjaimnak, hogy érdeklődésük szerint válasszanak tevékenységet.

Igyekszem nap mint nap hasonló tanítási stratégiát alkalmazni.

Változatos tanítási stratégiákat alkalmazok.

Minden diák részt vesz minden tanulási tevékenységben.

Módszereim megválasztásánál megvizsgálom a feladatot és annak teljesíthetőségét.

Tanításom több ismeret átadásából vagy készségek gyakorlásából áll.

Tanítási gyakorlatom kritikai és/ vagy alkotó gondolkodást igényel, segít új ötletek, gondolatok, távlatok felszínre jutattását.

Ismétléskor az addig is alkalmazott tanítási módszerek szerint gyakoroltatok.

Ismétléskor más módszerekkel dolgozom, mint amikor először tanítottam az anyagot.

Feltételezem, hogy a diákok korlátozott vagy semmilyen tudással nem rendelkeznek a tantervi tartalomból.

Előzetesen felmérem a diákok tudását.

Diákjaim előmenetelét rendszerint egy -egy témakör lezárásakor értékelem.

Folyamatos értékeléssel követem a tanulási szakaszt.

Általában ugyanazt az eszközt, tevékenységet vagy projektet alkalmazom minden diáknál.

Hagyom, hogy a diákok különféle eszközökkel és módon mutassák meg, amit tanultak.

Bízom benne, hogy az eredmény alapján minden kedves kolléga el tudta dönteni, hogy melyik tanítási stílus szerint oktat!

Eredményes tanévet kívánok!

A teszt és további leírások megtalálhatóak a Diana Heacox: Differenciálás a tanításban, tanulásban c. könyvében.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.