Főoldal » Módszertan avagy hogyan oktassunk online?

Módszertan avagy hogyan oktassunk online?

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az e-learning egyedi módszertani jellegzetességekkel rendelkező oktatási forma, amely megkívánja a számítógépes tanulás sajátosságinak maximális figyelembe vételét. Az ismeretek hagyományos szöveges átadása helyett előtérbe kell kerüljön a vizuális kommunikáció magas színvonalú alkalmazása és a nagyfokú interaktivitás, hogy a tanuló aktív részese legyen a tudás-átadás folyamatának, feladatokat oldjon meg és azonnali értékes visszajelzéseket kapjon.

A fejlesztésnél több szempontot is egyidejűleg kell figyelembe venni. Ilyenek például a felhasználói felület kezelhetősége, megjelenésének hatása a hallgatóra, magyarázó ábrák, diagramok, animációk és egyéb szöveges kiegészítő magyarázatok megfelelő elhelyezése, a logikus felépítés, a tanulható egységekre tagolás, az egyes egységek végén ellenőrző kérdések, feladatok és azok megoldásai, ha szükséges stb.( pl. matematika oktatásnál )

Lehetséges forma a video -konferencia sorozat egy adott témában ,élőben, kérdezési lehetőséggel.( persze,úgy is jó, ha kommentben kérdeznek v. fórumon és akkor mindenki látja a kérdésekre adott választ is)Rögzítve persze bármikor megtekinthető később is.

M-learning mint mobil learning! Izgalmasan hangzik!A távoktatás és e-learning legújabb fajtája, az egyén bárhol és bármikor tud permanens kábeles vagy hálózati kötöttségek nélkül tanulni. Eszközei: laptop, noteszgép, tablet PC, PDA, mobiltelefon. Hasznos link: http://en.wikipedia.org/wiki/M-learning

Szinkrón képzési mód • Diák és tanár valós idejű kommunikációja révén történő ismeretátadás, információcsere. Eszközei: chat, kétirányú rádió és videó, telekonferencia, elektronikus tábla (Whiteboard vagy Groupboard: http://www.nwnet.org.uk és http://www.groupboard.com/).


Na de mit oktassunk online?

 Az új felnőttképzési törvény durván megnövelte az OKJ – s tanfolyamok kötelező óraszámát ( kb.10 x -re). Nem biztos, hogy mindenkinek van erre ideje, pénze…A szakképesítést adó -OKJ-s vagy nem OKJ-s- tanfolyamok széles skáláját , amire igény van, át lehet tenni a virtuális térbe….

On-line nyelvtanfolyamból nagyon sok van, de igény is van rá bőven: az egyetemek a diplomához megkövetelik a nyelvvizsga bizonyítványt, de nincs kapacításuk a képzésre.

Pénzügyi jellegű képzésekre nagyon nagy igény van ,  mert az iskolarendszerű képzésből valahogy kimaradt.( Forex, Tőzsde, pénzügyi intelligencia stb.)

Gondolkodásmód : pszichológia, életmód, siker oktatásához ideális terep  lehet a kíbertér

Modellek

1.http://www.w3schools.com/

2.www.ted.com – video előadás


3.minimális – figyelemfelkeltő tananyag ingyen , inkább csak promóciós jelleggel

utána a lényeges már pénzért, vizsgával, elismervénnyel


4.tutorális – segítő tanárral: a tananyag ingyen lenne, de a tanári segítség , akár szóbeli, akár virtuális, már pénzért

5.hagyományos: havonta előre kifizeti a tananyagot, amit megkap ( kóddal, hozzáférési lehetőséggel)

6.http://www.virtualis-egyetem.hu/Ollé Jánosék -ELTE- kezdeményeztek egy Virtuális Egyetemet, amelyre meglehetősen nagy az érdeklődés, nem egyetemi körökből is.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.