Főoldal » Napközi kérdés

Napközi kérdés

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az iskola kezdésével egyik felmerülő kérdés lehet szülőknek, hogy járjon-e a gyermek napközi otthonba vagy sem. Legtöbb iskolában nem lehet dilemma, a gyermekeknek maradniuk kell a délutáni foglalkozásokon.

Mire érdemes ügyelni a napközit vezető nevelőnek annak érdekében, hogy a rábízott diákok szívesen töltsék el szabad idejüket az iskola fala között?

1.      Együttműködés a csoport tanítójával / tanítóival!

( Legfontosabb háttér információk közlése, folyamatos kapcsolattartás. A pedagógusok ne egymás ellen, hanem egymás mellett neveljék a gyermeket!)

2.      Folyamatos kapcsolattartás a szülőkkel!

( Ne csak a délelőtti tanító, hanem a napközis nevelő is merje megszólítani a szülőket!

A délután történt esetekről tanácsos a napközis nevelőnek beszámolni. )

3.      Fegyelmezés, jutalmazás kérdését tisztázni érdemes!

(Lehet közös a rendszer, de lehet eltérő is. Amikor eltérő szempontok szerint fegyelmezünk vagy jutalmazunk beszéljük meg a gyermekekkel, hogy délelőtt miért szerezhetnek pontokat és délután milyen következményekkel járnak a tettek. Ezáltal elkerülhető, hogy a gyermek azt mondja a napközis nevelőnek: De hát a tanító néni ezt délelőtt megengedi! )

4.      Következetesen legyen megtervezve a napközis foglalkozások rendje!

(A csoport, gyerekek sajátosságait, igényeit ismerve ajánlott elkészíteni a napközi foglalkozás tervét, amibe a különböző területeknek tanácsos megjelennie.)

5.      Rugalmasság kereteken belül, mértékkel!

(A napközis foglalkozás formája nem olyan mértékben kötött forma, mint egy délelőtti tanítás, mégis nagyon fontos a gyermek fejlődése érdekében. Ezért sem helyes, ha gyakran enged a nevelő a szülő kérésének, mi szerint el szeretné kérni a gyermekét.

Amennyiben program, esemény miatt kéri ki a gyermeket a napköziből, kérje a nevelő, hogy időben tájékoztassa őt írásban!

Ide tartozhat még a gyermekek kéréseinek kielégítése, amikor szeretnének még az udvaron játszani. Jutalmazásként teljesíthető a kérésük, viszont ne hagyja a nevelő gyakran, hogy a gyermekek tervezzék az egész délutánjukat!)

6.      Változatos, figyelemfelkeltő foglalkozások tartása!

( A napközis foglalkozás célja nem a gyerekmegőrzés, házi feladat elkészítése, hiszen ezt otthon is végezheti egy fogadott babysitter.  Törekedni szükséges a változatos foglalkozásokra, mint a kézműveskedés, sportolási tevékenység, művészeti nevelés, tehetséggondozás, felzárkóztatás játékos formában!)

7.      Cél: személyiségfejlesztés; közösségi tudat formálás; szabad idő hasznos eltöltésének tanítása, gyakorlása

8.  Programok szervezése az iskola falain kívül

( A gyermekek kulturális igényének teljesítésére a délutáni órákban tartott bábelőadások, színházelőadások kiváló lehetőségekkel szolgálnak. Érdemes a napközis nevelőnek alkalmanként élni a lehetőségekkel! )

9. Összetartás a többi napközis csoporttal

 ( Szervezhető közös gyűjtés, verseny, családi délután, minden olyan program, ami  pozitívan hat a gyerekek személyiségére, közösséget formál.)

10.Talán a legfontosabb pont: a bizalom, gyerekek szeretete, empátia kimutatása a napközis nevelőnek diákjai felé

 

Napközi foglalkozást tartó nevelőnek nincs könnyű feladata a tanév során.

 

Kívánok minden kedves napközis nevelőnek népszerű, hatékony napközi szervezést, vezetést!

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.