Főoldal » Találkozás egy hokis-marketingessel

Találkozás egy hokis-marketingessel

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Ma volt szerencsém az egyik svájci hokicsapat volt játékosával, jelenlegi marketingesével találkoznom… (Múlt héten a FIFA médiaigazgatójával, hétfőn pedig az UEFA “club licensing” rendszerért felelős vezetőjével, ezen találkozásokról talán a sport szakágban írok majd…)

Ami a mai találkozóból kiderült, hogy ez egy kivételes helyzet, hogy volt sportoló a management tagja. Sokkal több a gazdasági végzettségű, a szakértő, aki menedzsment-képzésből jön, és nem a sportolói múlt az elsődleges, nem ez a meghatározó Svájcban, ha klubok, csapatok keresnek gazdasági vagy bármilyen más szakembert. Az is jellemző, hogy a sportoló és a gazdasági szakember együtt dolgozik… Ez a svájci gazdasági, marketing szakon tanuló diákoknak egy jó hír. Nekünk magyaroknak meg valami olyan, amit lehet, hogy tömegesen követhetnénk…

Nagyon őszintén elmondta azonban a volt játékos, hogy nincs, eddig nem volt leírt, átgondolt marketingstratégia a klubnál (pedig jelentős klubról van szó). Nagyon sokszor az elnök megfontolatlan, érzelmi döntései az irányadók. Pár éve lecserélték a logót. 4-5 év alatt a szurkolók megszokták és megszerették az új logót, aztán jött az elnök, aki azt mondta, holnaptól újra a régi logó lesz. És a régi logó lett… vagyis egy ideig kettős logózás. Marketing-szakmailag ez azért elég fura… Az elnök érzelmi döntéseinek egyfajta kontrolljaként van szükség a gazdasági szakemberekre kint is, és itthon is. És szükség van átgondolt marketingstratégiára is!

Nagyon sok játékos nem gondol a sportpályafutása utáni időre, és semmi képzettséget, szakmát nem szerez. Ugyanakkor persze vannak ügyvéd vagy épp közgazdász hokisok is. Ez szerintem nálunk is hasonlóan van. Itthon a kettős életpálya modell (Hajós Alfréd terv) segíteni próbál ezen, ami kinn nincs, sőt, egyes klubok kifejezetten megtiltják játékosaiknak a tanulást :(

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.