Főoldal » Tervezésre fel! – Kapcsolatteremtő játékok

Tervezésre fel! – Kapcsolatteremtő játékok

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az iskolai könyvtárak éjszakája program, amely az október hónapban kerül több iskolai könyvtár rendezvényei közé szabad kezet adott a könyvtárostanár/tanító kollégák számára.  Nincs előírás, hogy az adott estén/délutánon milyen tevékenységeket végezzenek el kis olvasóikkal. 

Jelen bejegyzésemben néhány kapcsolatteremtő játékötletet adok közre, amely segíthet az éjszaka elindításában. A kis olvasók ismerhetik egymást vagy nem, a kapcsolatteremtő játékok célja egymás megismerése, elfogadása, hangulatkeltés a programhoz.

Könyvlánc

Cél: A bemutatkozás, a szemkontaktus gyakorlása, figyelem, emlékezet fejlesztése, motiváció.

A gyerekek körben ülnek. Először a pedagógus mutatkozik be. Elmondja teljes nevét, kedvenc könyve címét(fel is mutathatja a könyvet, ha megvan a könyvtárban).

A pedagógustól jobb kézre ülő gyermek elmondja  könyvtárostanára/tanítója kedvenc könyve címét, majd elmondja a  teljes nevét és kedvenc könyve címét.

A mellette ülőnek már a könyvtárostanár/tanító kedvenc könyv címe, a mellette ülő kedvenc könyv címét, a saját nevét és kedvenc könyvének címét kell elmondani.

Nagy figyelmet igényel a játék, viszont kellő türelemmel, empátiával már meg is ismertük egymást illetve kedvenc könyvünk címét.

Könyvcím dobálás

Cél: Olvasás iránti érdeklődés felkeltése, egymásra figyelés élménye, emlékezet, figyelem fejlesztése

Mindenki választ magának egy könyvcímet. Lehet a kedvenc könyv címe is, így az előző játékot követhetjük. Egy plüssfigurát dobunk egymás felé és a dobás közben nem nevet mondunk akinek dobjuk a figurát, hanem az általa képviselt könyv címét.

Ha valaki eltéveszti a könyvcímet újra kell dobnia. Addig kell próbálkoznia , amíg el nem találja a társa könyvcímét. 

Közös mese

Cél: Egymásra figyelés, hangulatkeltés, szókincsfejlesztés, fantázia-kreativitás fejlesztése

A könyvtárostanár/tanító elkezd egy történetet és akinek egy plüssfigurát dob, annak folytatnia kell majd a mese szálát. A mese bármikor, bárhol befejezhető. 

A kapcsolatteremtő játékok azért tehetnek jó szolgálatot, mert kitöltik a várakozási időt, feszültséget oldanak, közösséget építenek, motiválnak.

Felhasznált irodalom a bejegyzéshez: 

Konta- ZSolnai(2002): A szociális készségek játékos fejlesztése az iskolában.Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 117.p. alapján dolgoztam fel a játékokat

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.