Főoldal » “Unalmas” hétköznapok

“Unalmas” hétköznapok

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Tegnap dupla órát álltam a katedrán, dupla sportmarketing órát tartottam a passzív svájci diákoknak, sportpiacokról. Akik nem is voltak passzívak. Nem volt laptop, nem volt okostelefon, figyeltek. Sőt, a kérdve kifejtéses kedvenc módszeremben is partnerek voltak. Először, az első kérdésemnél csak egy árva diák, a második óra végére tömegesen, egymást “túllicitálva, túljelentkezve”. Azt hiszem, jó döntésnek bizonyult, hogy nem adtam ki előre a slide-okat, és hogy mertem a megszokott módszeremet alkalmazni. Óra után többen odajöttek, és a slide-ok mellett a felhasznált háttéranyagokat, tanulmányokat is elkértek. Jó érzés volt :) Nagyon szeretek tanítani, és ez a nyelvi “nehézségeken” is átlendített. Azt hiszem, amit szívvel-lélekkel csinál az ember, annak mindig megvan az eredménye :)

Aztán délután intézeti értekezlet volt. Először is erőforrást terveztek, hogy kinek mennyi idejét, kapacitását foglalják le az egyes projektek. Ezt fél évre előre meg kell adnia mindenkinek. Aztán a pénzügyi vissza és előretekintés következett. A másik 5 intézet mínuszban volt az elmúlt évben, csak a Marketing és Menedzsment intézet volt pluszban, és csak ők teljesítették túl a terveket. 1,7 millió frankot hoztak a konyhára, ebből 600 ezer jött kutatási projektekből, megbízásokból, és 900 ezer frank az “advanced studies”-okból. Ehhez jött hozzá még egy millió frank, a mesterképzéseikből. Az elmúlt 3 évben 19, 42 és 38%-kal növekedtek. Az intézetvezető a siker titkának a top-down helyetti bottom-up döntési stílust tartja, valamint a “szolgáltatás-nyereség lánc”-ot, szerinte nagyon fontos az alkalmazottak elégedettsége, ezért próbál is mindent megtenni, mert akkor jól dolgoznak, az ügyfél és a diák is elégedett lesz, jönnek a bevételek, ami további alkalmazotti elégedettséghez vezet. A kulcsfontosságú területek szerinte: “advanced studies”-ok, alumni-rendszer, piaci tanulmányokat, kutatási jelentéseket írni, publikálni, médiában megjelenni, előadásokat tartani, szaktekintélynek lenni (mint ők a CRM területén, 7. CRM-tanulmányuk jelent meg), egyesületekkel, szövetségekkel partnerség,  indexek kifejlesztése, ami a nevükhöz kötődik, és folyamatosan munkát ad :) Az intézeti értekezlet egy közös sörözéssel zárult, amit az intézet fedezett.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.