Főoldal » Egészségesen táplálkozol? – Megoldások

Egészségesen táplálkozol? – Megoldások

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

1. a) válasz a helyes. Rossz hír, hogy egy darab pizzával már fedeztük is a napi ajánlott kcal mennyiség negyedét és a zsírmennyiség felét.

 

2. b) válasz a helyes. Már napi 1 sárgarépa, 2 paradicsom és 1 zöldpaprika fedezi a napi 400g zöldségszükségletet! Természetesen, ha többet eszünk az sem baj.

 

3. c) válasz a helyes. 8 pohár joghurt tartalmazza a napi szükséges 800mg-ot. Ez természetesen hatalmas mennyiséget jelent, de a kalciumszükségletet fedezhetjük más tejtermékkel is: 1 pohár joghurt 100mg, l tej 300mg, 30g sajt 230mg, 100g túró 90mg Ca-t tartalmaz.

 

4. b) válasz a helyes. A szervezetnek napi 12mg E-vitaminra van szüksége. Az avokadón kívül még a piros paprika, valamint a napraforgó és tökmagolaj is kiváló E-vitamin-forrás.

 

5. a) válasz a helyes. A vegyes táplálkozás biztosítja szervezetünk számára a létfontosságú anyagokat. Az ideális összetétel: 50-60% szénhidrát, 25-35% zsír, 10-15% fehérje.

 

6. a) válasz a helyes. Szervezetünk szereti a színeket, hiszen változatos vitamin és ásványianyag forrásra utal.

 

7. b) válasz a helyes. A mindennapi húsfogyasztás nem ajánlatos, de az sem tesz jót, ha valaki egyáltalán nem eszik húst, mivel hiányt szenvedhet B12 – vitaminban vagy cinkben, melyet megemelt tejtermékfogyasztással egyenlíthet ki.

 

8. a) válasz a helyes. A burgonya, tésztafélék és a müzlik a hiedelmekkel ellentétben nem feltétlenül hizlalnak. Fontos szénhidrátforrások, melyek jóllakottságérzetet biztosítanak és a szervezetet hosszútávon ellátják tápanyaggal.

 

9. c) válasz az ideális. Nagyon helytelen szokás kihagyni a reggelit. A nap elején magunkhoz vett tápanyagok hasznosulnak a leginkább a nap folyamán.

 

10. c) válasz a helyes. A legtöbb gyümölcslének magas a cukortartalma. Ezenkívül hiányoznak belőlük a fontos élelmi rostok. Ráadásul a tartósítás folyamán a legtöbb gyümölcslevet hőkezelik, így sok vitamin is odavész.

 

11. c) válasz a helyes. Aki azt hiszi, hogy a diétás csokoládé kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a hagyományos, az most csalódni fog. A diétás csoki több zsírt tartalmaz, mivel máskülönben nem lenne élvezhető csokoládéíze. A cukorbetegek számára azonban ez a megoldás járható.

 

12. a) válasz a helyes.

 

13. a) válasz a helyes.

 

14. b) válasz a helyes.

 

15. c) válasz a helyes. A fánk vagy egy pohár vörösbor kalóriák tekintetében kb. ugyanannyit tesz, mindkettő kb. 170 kcal-t tartalmaz. A kockacukor kcal tartalmát sokan túlbecsülik, mindössze 10 kcal. A közepes méretű pisztráng pedig mindössze 155kcal-val szerénykedik.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.