Főoldal » Ausztrál Nagydíj: taktikai harc Raikkönen módra

Ausztrál Nagydíj: taktikai harc Raikkönen módra

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A cím is tükrözi azt hogy nem volt egyik versenyző számára sem egy igazi sétagalopp az Ausztrál Nagydíj. Izgalmas, élvezetes, taktikus, és szerethető illetve látványos. Valahogy így lehetne címszakvakban jellemezni a látottakat merthogy azon kívül ,hogy sok pályán alakuló párharc is volt a futam közben a nagy része azon múlott amire eleve számítani lehetett. Azaz hogy ki hogy bánt a gumikkal és ki hogy taktikázott. Nos a Red Bull-nak ez nem igazán jól a Ferrarinak egész jól a Lotusnak és az így az egyel kevesebb kiállást beiktató Kimi Raikkönennek pedig nagyon is jól jött ki! Ugyanis a finn megnyerte a versenyt és így vezeti a ponttáblát.

Arra lehetett a legjobban rájönni a mellet hogy körvonalazódott kik is vannak az élmezőnyben ( persze ezt eddig is lehetett látni a tesztek alapján ám így megbizonyosodtunk róla ) arra is rá lehetett jönni hogy bár persze jó mondjuk ki egyből azon csapatok akik nem végeztek olyan jól egyből elfogják kezdeni a tipikus szöveget hogy igazából majd csak a második meg a harmadik futam után kezdődik meg a szezon ( ami részben igaz hiszen az európai szezonra mindenki gőzerővel fog fejleszteni ) ám jelenleg az a helyzet hogy míg a Red Bullok és a Mercedesek ( melyeknek hasonlóan áll a szénája egy évvel ezelőtt is annyi különbséggel hogy ott semmi sem jött össze nekik ) az időmérőn és az edzéseken úgy alapjában véve nagyon jó a tempója addig a versenyben ez nem teljesen igaz.

Olyannyira nem hogy ezen alakulatokat versenytempóban azon a csapatok gondolok itt konkrétan a Lotusra és a Ferrarira akik már az időmérőn és a szabadedzéseken is közel tudtak férkőzni az előbb említett két gárda autóihoz a versenyen még azoknál gyorsabbak is tudnak lenni.

Merthogy bizony ám így áll jelenleg a helyzet egy futam után. Ha pedig innen nézzük akkor fejlesztések és az ezután is erősorrend alakulás vagy épp felborulás ide vagy oda, a tény az hogy így folyamatosan garantáltak az izgalmak hiszen ha abba gondolunk bele hogy ha nem is mindenütt lesz pont ilyen a verseny mert ugye az időjárás is lesz ennél melegebb szárazabb, vagy épp hogy nagyon sokkal nedvesebb és nyirkosabb, az a helyzet hogy ennek köszönhetően sok olyan versenyt láthatunk ( akár ! De nem biztos ) amiben hasonlóan a mostani versenyhez egy olyan leosztás érvényesül amelyben megmutatkozhat a Red Bull sikeres és jelenleg sokak által a legjobbnak tartott Vettel zsenialitása az által hogy nagyon is meg kellesz küzdenie a futamgyőzelmekért egy nagyon gyors autóval alatta teszem hozzá. És egy olyan szintén nagyon gyors és versenyben akár ha úgy adódik még gyorsabb Ferrarival akit vezessen éppen Massa vagy Alonso akik közül mindketten fantasztikus formában vannak , nehéz dolga lesz. És persze ott lesz az akiről keveset mondtam de szándékosan . Ez Kimi Raikkönen és a Lotus. Hiszen most nézzük mi is történt a futamon aztán tovább boncolgatva a szálakat meglátjuk mire jutottunk pontosan és hogy mire is mehet az eddig látottak, hallottak, és a teljesítmények alapján.

A Futam:

Számolni lehetett azzal ahogy azt fentebb is említettem hogy bár lehet akár eső lehet akár száraz körülmények között uralkodó verseny ( és talán pont ezért is ) taktikai és nem mellesleg elég nagy küzdelem zajlhat le majd a pályán. És ez így is lett. De hiába mondták sokan hogy nagy előnye lehet a Red Bull-nak és azt is hogy a Lotusok már Jerezben és Barcelonában a teszteken is meggyőzően jól mentek mégis ki az aki ( és most nem konkrétan a nagy Kimi fanokra gondolok ) merte volna azt gondolni hogy a végén még ha egy kisebb taktikai ( merthogy nagyon nagy test-test elleni csatákba a finn nem ment bele ) harc után a végén Raikkönen megnyeri a Melbourne-i futamot? Na de ne szaladjunk ennyire.

A rajtnál mindenki gyönyörűen eljött amivel itt elsősorban arra gondolok hogy nem esett senkinek és semminek sem baja. Más kérdés persze hogy az ausztrál szurkolók nem annyira díjazhatták ezt a rajtot mert bizony Mark Webbernek nem úgy jött ki az a bizonyos lépés ahogyan azt ő ( na meg magyarosan szólva ) Móriczka elképzelte. Egy pár helyet ugyanis visszacsúszott.

A Legjobban Sebastian Vettel és a kicsit bealvó Webber mögül nagyszerű startot vevő Felipe Massa jött el. Mellette persze jól elkapta a startot Hamilton és Alonso is akik később meghatározóak voltak a futam életében minimum az eredmény miatt is persze. A Ferrarik egyébként az inditás utáni 1-1,5 percet ( gyakorlatilag az első kört és annak is az elejét ) kegyetlenül jól tudták kihasználni!. Massa 2. Alonso 3. volt. A spanyol elkezdte támadni a brazil társát és sokan hitték itt azt vagy hihették hogy Massa könnyedén elengedi majd a kétszeres világbajnokot ám nem ez történt. Felipe Massa előbb szép előnyt épített ki Alonsoval szemben  ( bár ez nem volt olyan nagy ) majd hogy folytassa a remeklést tartotta a különbséget Vettelel. Mi több egyre közelebb jöttek a piros autók ezért félhettet aztán az energia italos márka. Mint kiderült volt is miért. A Red Bullok ugyanis elkezdték szép lassan megzabálgatni a gumikat. Ez azzal járt hogy miután Button jött ki legelőször gumikért, az után két kör elteltével ezt Vettel is megtette. Így kettős Ferrari vezetés Massa vezérletével ekkor. Ám amikor a két Maranellói autó is kijött a Boxba akkor kiderült hogy a német nagyon jó kivezető kört ment a hideg gumikon így gyakorlatilag vissza állt az élre Massa és Alonso elé.

Akiről pedig egy szó sem esett megint hosszú ideje az Raikkönen. Nem csak hogy jól kapta el a rajtot de tartott a tempót, ( mi az hogy tartotta előbb utóbb diktálta ) de mikor Alonso jött ki a boxba akkor már kezdte el kapni a fonallal együtt a spanyolt is a használt gumikon. Ekkor egyszerre jöttek be és nem is változott ez a sorrend. Ekkor még.

A kilencedik kör tájékán megadatott Ross Brawnnak hogy örüljön egy kicsit mert a két Mercedes állt az élen de kiállás nélkül így biztosra vehető volt hogy lejjebb csusszannak egy picit. Ami után viszont kijöttek a depóba, egy visszatérő került a középpontba. Ez önmagában nem lenne annyira érdekes lévén egy bár már akkor is szembetűnően gyors tempót futó Force India került a középpontba és az élre, ám ez Adrian Sutil volt. Kapott még egy lehetőséget a csapattól és azt nem is fogom firtatni hogy ez miként és hogyan történt mert a sztorit sokan ismerik ám ma nagyot ment. Az élen állt és mikor egyszerre jöttek ki Vettelel akkor már tudni lehetett: Itt bizony még egy némettel számolni kell.

Ez mind azután történt na nem közvetlen hogy Webber szerencsétlenségére már másodjára járt benn gumit cserélni a 18.körben, majd jöttek utánna többen is az elejéből.

Itt jött a félni való hiszen jött az eső mint a felirat is mutatta, de aztán a versenyzőket akik addig mit sem tudtak az egészből is megnyugtatták hogy nem lesz gond eső gumi sőt még intermediet sem kellesz csak rövid zápor lesz maximum.

Így is lett nem lett nagy a baj egy kicsi szemerkélő eső jött.Itt jött a nagy húzás a Lotusnál! Hiszen amíg biztossá kezdett válni hogy majdnem mindenki az élmezőnyből háromszor fog kijönni addig az első helyen álló Felipe Massa és Kimi Raikkönen nagyon jó tempót futottak a még jó állapotban lévő gumikon. Ám míg Felipe később kijött és aztán a nagy durranásra készülő Sutillal illetve a még a futamgyőzelemre esélyt látó Vettelel foglalkozott addig Raikkönen kinn maradt és nagyon jó köröket bírt menni. Ez volt az a pont mikor a Lotus bizony elkezdett jobban bánni a gumikkal ( vagy csak mi vettük észre később ) . Ezzel viszont elkezdett egyre és egyre nagyobb előnyt ki autózni. A végén pedig bejött.

Eközben viszont többen is ( konkrétan ketten + még egy versenyző még futam előtt ) feladták a küzdelmet. Hülkenberg autójával olyan probléma merült fel ( üzemanyag-rendszer probléma ) amely miatt nem tudott eleve elindulni. Maldonando pedig a 25 körben mivel egy kicsit ráment a fűre a célegyenes végén a kavicságyba sikerült végeznie és ott is maradt. Nem kellet soknak eltelnie Nico Rosberg a nagy előzgetések közepette aztán félre állt és egy elektronikai gond miatt feladta.

A 29.körben aztán ismét jött egy kis eső de ez sem okozott gondott csak Hamiltonnak aki így viszont védekezni kényszerült de nagyon keményen Alonsoval szemben. Alonso ezt követően keményen támadta a Mercedes világbajnokát, Lewis Hamiltont, majd egy határozott manőverrel maga mögé utasította az angolt.

Ezzel a spanyol már a második volt és üldözőbe vehette volna Raikkönent de az már 16 szekundumos előnnyel húzott el tőle.

Ekkor jöttek azaz egy kicsit később az újabb kerékcserék amelyben véghez akarták vinni az előbb felhozott nagy durranást az indiaiak. Sutilnak lehetősége volt felrakni a szuper lágy abroncsokat az utolsó körökre a cél pedig így az volt hogy míg az élen Raikkönent próbálja meg utolérni Alonso addig Vettelt de ha őt nem akkor Massa Ferrariját mindenképpen utol érjék és megelőzzék. Nem volt ez olyan rossz ötlet de nem is jött össze egyúttal.

A végén aztán Raikkönennek sikerlt kiépítenie egy behozhatatlannak tűnó 8 másodperces előnyt amelyet bár Alonso ha a finn el vette a lábát a gázról, csökkenteni tudott de ledolgozni már nem.

Így a végén ez azt jelenti Kimi Raikkönen nyerte az Ausztrál Nagydíjat! Fernando Alonso a második és Sebastian Vettel szépen behozva a Red Bullt ( ám ő maga nem látszott túl boldognak ) a harmadik lett.

És hogy visszatérjek még gyorsan így a végére. Hogy mire mehet a Lotus és Kimi? A remek szponzori és a jégkérémes szerződések mellet természetesen aki figyelt az rájött aki nem annak elmondom dió héjban. Nos mivel az egykörös tempója az autónak kiváló és ezt főként a versenyben nagyon jól tudják alkalmazni stabil és megbízható az autó valamint ne feledjük hogy jól bánik a gumikkal és a van két olyan pilóta mint Grosjean aki nagyon gyors és ha minden klappol idén is nagyot alkothat, és van egy olyan mint Kimi aki nagyon finoman megtudja tartani az abroncsok állapotát kivételes érzékkel rendelkezik e felől és még sok más felett is. Ha innen nézzük és onnan is amit a cikk elején írtam akkor azt hiszem bátran kijelenthetjük hogy álljon bárki bárhol a tabellán és az erősorrendben a Lotus bajnoki esélyein ( amelyek felettébb nagyok főként ezek után ) mit sem változtat a dolog.

Folytatás egy hét múlva Sepangban a Maláj Nagydíjon.

Eredmények:

Australian Grand Prix

Albert Park, Ausztrália;

58 kör; 307.574km;

Időjárás: Felhős.

Végeredmény:

Pos  Driver               Team                      Time/Gap

 1.  Kimi Raikkonen       Lotus-Renault         1:30:03.225s

 2.  Fernando Alonso      Ferrari                  + 12.451s

 3.  Sebastian Vettel     Red Bull-Renault         + 22.346s

 4.  Felipe Massa         Ferrari                  + 33.577s

 5.  Lewis Hamilton       Mercedes                 + 45.561s

 6.  Mark Webber          Red Bull-Renault         + 46.800s

 7.  Adrian Sutil         Force India-Mercedes   + 1:05.068s

 8.  Paul di Resta        Force India-Mercedes   + 1:08.449s

 9.  Jenson Button        McLaren-Mercedes       + 1:21.630s

10.  Romain Grosjean      Lotus-Renault          + 1:22.759s

11.  Sergio Perez         McLaren-Mercedes       + 1:23.367s

12.  Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Ferrari     + 1:23.857s

13.  Esteban Gutierrez    Sauber-Ferrari             + 1 lap

14.  Valtteri Bottas      Williams-Renault           + 1 lap

15.  Jules Bianchi        Marussia-Cosworth          + 1 lap

16.  Charles Pic          Caterham-Renault         +  2 laps

17.  Max Chilton          Marussia-Cosworth        +  2 laps

18.  Giedo van der Garde  Caterham-Renault         +  2 laps

Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:29.274s

Nem ért célba/Kiesett

Pilóta            Csapat                Kör

Daniel Ricciardo  Toro Rosso-Ferrari  40

Nico Rosberg      Mercedes            26

Pastor Maldonado  Williams-Renault    25

Nico Hulkenberg   Sauber-Ferrari      1

A világbajnoki pontverseny állása 1 verseny után:                

Pilóták:                    Konstruktőrök:             

 1.  Raikkonen      25        1.  Ferrari                    30

 2.  Alonso         18        2.  Lotus-Renault              26

 3.  Vettel         15        3.  Red Bull-Renault           23

 4.  Massa          12        4.  Mercedes                   10

 5.  Hamilton       10        5.  Force India-Mercedes       10

 6.  Webber          8        6.  McLaren-Mercedes            2

 7.  Sutil           6       

 8.  Di Resta        4       

 9.  Button          2       

10.  Grosjean        1       

Képek és eredmények forrás: AUTOSPORT.COM/Formula.hu/Formula1.com

/ F1 TOTAL blog – Szikora Tamás ( Sounday )  /

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.