Főoldal » Formula 1 Indiai Nagydíj: Eggyel közelebb a negyedikhez

Formula 1 Indiai Nagydíj: Eggyel közelebb a negyedikhez

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Sebastian Vettel pole pozíciója szinte már a kezdés előtt biztosnak tűnt, a kérdés csak az volt, hogy odaadják e azt a csapatnál önként a jó verseny érdekében esetleg másnak. Merthogy mint azt már péntek óta tudni lehetett, a Red Bull gyengepontja ezen a hétvégén a lágy gumi lehet, tekintve hogy azzal nem bánnak olyan kíméletesen. Ennek fényében elképzelhető volt, hogy majd a keményebbik keverékkel jönnek ki a Q3-ban az energiaitalos autók. A Ferrarinak javult az edzéstempója, ám ismét messze kerültek az első sortól, ahova viszont befért egy Mercedes, Nico Rosberg révén. A nap egyértelmű vesztese pedig Romain Grosjean lett, aki a Q1-ből sem tudott továbbjutni.


Érdekes momentumokkal indult a nap Indiában. A 3.szabadedzésen ugyanis történt egy olyan incidens, miszerint Nico Hülkenberg a boxutcában áthajtott az egyik szerelő lábán.  Hülkenberg a bokszkiállást gyakorolta ekkor, ám amikor a garázs előtt a számára kijelölt helyre igyekezett, az egyik ott várakozó szerelő lába a versenygép kereke alá került. Mint az később kiderült a Sauber szerelője jól van és megúszta egy hajszálrepedéssel a lábujján.

De nem ez volt az egyetlen olyan dolog amire felkaphattuk a fejünket. Nos az eredményeket nézve az nem volt meglepő, hogy Vettel végzett az élen, még az sem, hogy Webber lett a második, de arra már oda lehetett figyelni, hogy Fernando Alonso végzett a harmadik helyen. Igaz több mint hét tizedes hátrányt szedett össze, de az időmérőn látszott valamicske formajavulás a Ferrari edzéstempóját tekintve. Mint azt tudjuk, nem éppen arról híres az olasz gárda az idei évben. Azonban az itt keletkezett eredmények és idők nem voltak igazán mérvadóak, miután az edzést 20 perccel rövidebbre vették a túl nagy szmog miatt. Ennek köszönhetően egy hatalmas nagy kapkodás és zűrzavar keletkezett. Így jöhetett össze például a Hülkenberg féle eset, vagy az amikor Grosjean előbb hibázott egyet, majd feltartotta Hamiltont. A Mercedes brit pilótája később a kvalifikáció végeztével is panaszkodott egy feltartásra, de akkor már egy Red Bull volt előtte.

Q1:


Esteban Gutierrez hajtott ki elsőként a pályára. A Sauber mexikói versenyzője az utóbbi néhány futamon javuló formát mutat és most sem ment rosszul a Q1-ben. Egy igen gyenge (mondjuk ez még csak az első kör volt) 1:27.529-es körrel kezdett, amit gyorsan feljavítottak a többiek. Hamar kint voltak a Mercedesek és a két Lotus is. Nico Rosberg könnyedén az élre állt, egy 1:26-os körrel, majd Kimi Raikkönen is csatlakozott hozzája. Ők voltak azonban az egyetlen olyan élmezőnybe tartozó pilóták akik már ilyen korán kijöttek körözni, miután a többség az utolsó 5-6 percre hagyta a lényeges dolgokat. Addig szép lassan készülődtek. A Red Bull meg pláne. Az utolsó percekben jöttek ki abszolút, Vettel pedig a boxutca lámpájának zöldre váltása előtt nem sokkal csak éppen hogy besétált a garázsba. Ő ráért, volt ideje bőven, az autó rendbe és ez már délelőtt is meglátszott, így nem volt miért aggódni.

Alonso már lágy gumin jött ki, ami jelenthette volna azt is, hogy biztonságra törekednek, de ilyenkor látszik meg igazán, mennyire le vannak maradva egy körön a többiektől, persze ez a Mercedes-Lotus kettősre is igaz bizonyos helyzetekben a Red Bullhoz mérve. Olyannyira, hogy a címvédő amikor kijött, akkor még a közepes gumi volt fenn az autón, de azzal is egy 2. legjobb időt ment. Igen ám, de Fernando Alonso akkori 1:25-ös köréhez képest csak 0.009 ezreddel maradt le a keményebbik keveréken! Nagyon gyors volt, ami pedig még szembetűnőbbnek volt mondható, hogy Vettelnek hatalmas nagy tempóelőnye volt mind csapattársa, mind pedig a riválisokkal szemben. Ez a különböző keverékeken futott idő tekintetében látszott meg csak igazán.

Mark Webber már Vettellel ellentétben megkapta a lágy gumit, de nem tudott gyorsabb lenni csapattársánál. Gyakorlatilag mindenki elővette az opciós abroncsokat, de voltak kivételek. Ilyen volt például az a Romain Grosjean, aki nagyon bátor volt a csapattal együtt, ám ez végzetes baki volt, mert az utolsó percekben csak egy 10.helyre elegendő időt ment és mivel később már nem tudott javítani, így egyre és egyre hátrébb csúszott, melynek az lett a vége, hogy csak a 18. lett. Nem tudott továbbjutni, pedig ismét jó esélye lett volna az első sor megszerzésére és ennek következtében, na meg a jó versenytempónak és egy jó taktikának köszönhetően így egy győzelemre is akár. Bármi is volt az eredeti terv holnapra, azt a papírt amire ezt felírták, gyönyörűen gyűrhették is össze és dobhatták a kukába. Holnap amit várni és látni lehet majd valószínűleg a franciától, az sok-sok látványos előzés és egy jó pontszerző hely melyre odaérhet. Ennek kapcsán még akár az is elképzelhető lehet, hogy változtatnak a váltó áttételén, hogy az előzés megsegítésének érdekében, ahhoz viszont, hogy bármi változtatást végrehajtsanak az autón, azt ki kell venni a parc ferméből, ez azonban büntetéssel jár. Olyannal, aminek következtében vasárnap a boxutcából indulhat el a mezőny után közvetlenül.


Akinek viszont jól sikerült a Q1, az egyrészt Jenson Button, aki konkrétan a leggyorsabb idővel megnyerte azt, másrészről pedig Daniel Ricciardo, aki egy jó kis kört hozott össze, ezzel pedig magabiztosan lett a 3. ekkor. A Williamsnél a csapattagok egyik szeme sírhatott, mert Valtteri Bottas ott volt a legjobb 16-ban, Pastor Maldonado viszont nem. A venezuelai csak a 18. helyről indulhat holnap, ha minden marad így a rajtrácson. Aki pedig majdnem örülhetett, az Giedo van der Garde volt. A holland behozta pár pillanatra a továbbjutást érő helyre a Caterham-et, de végül meg kellett elégednie a 20. hellyel. Kiesett: 17. Grosjean, 18. Maldonado, 19. Bianchi, 20. Van der Garde, 21. Pic, 22. Chilton.

 Q2:

Itt már nem játszott szinte senki a közepes gumikkal, mindenki az opcióson kezdte meg a körözést. Kimi Raikkönen volt az első, egy 1:26.279-es idővel, ami nem volt rossz az előző szakaszhoz mérve, azonban a továbbjutáshoz ez édes kevésnek bizonyult volna. Utána jött a két Ferrari akik gyorsabbak voltak egyértelműen két egész jónak mondható 1:25-ös idővel, de ezeket gyorsan megjavították a Mercedes pilótái. Szép volt jó volt, de ennyinek örülhettek maximum, mert eltelt pár perc és megint a Red Bullok voltak az élen. Vettel ment egy olyan 1:24-es időt, amit senki nem tudott még megközelíteni sem egy ideig és ez volt az a pont amikor az ember már előre látta ki is lesz nagy valószínűséggel a pole-ban. Persze csak akkor, ha nem állnak át időközben más taktikára. Aztán jött Fernando Alonso, aki a csapattal együtt találhatott valamit, miután ő volt az egyetlen a németen kívül aki ilyen időt ment. A spanyolok kétszeres világbajnoka végül egy magabiztos második hellyel lépett tovább a Q3-ba, ahol már a pole pozíció volt a tét. Mindezek előtt azonban volt egy nem is kicsi zavar a Ferrari, egészen pontosan Alonso boxában. Valami nagyon nem stimmelt, mert egyre többen gyülekeztek az autó és a pilóta köré aki ekkor benne ült, sőt percek múlva már Stefano Domenicali is megjelent. Azóta annyit lehetett megtudni az esetről, hogy állítólag Alonso rádiójával és a váltójával voltak gondok.


Több dolog már nem történt, Hülkenberg hozta a most már szokásosnak mondható formáját, azok után, hogy pénteken a szabadedzéseken még volt egy kis gond az autójával, ám azok végére már minden tökéletesen működött és most sem volt érezhető, hogy bármi baj lenne, ami hátráltatná a fiatal tehetséget. A nyolcadik pozícióban kvalifikálta magát a következő és egyben már utolsó szakaszra, megelőzve a vele együtt továbbjutó Sergio Perezt. Mind a két Mclaren benn volt a top 10-ben, ami ha nem is ritka, de azért az idén nem volt nagyon megszokott dolog. A két Toro Rosso végül akármilyen jól kezdett, nem ment tovább. Ricciardo a 11, Jean-Eric Vergne pedig a 14. helyről indulhat majd holnap. Esteban Gutierrez a 16. lett, hogy őt is megemlítsük, ha már szó volt róla a cikk elején. Nagy meglepetések nem voltak a Q3-ra és annak listájára nézve, talán csak annyi, hogy Grosjean neve nem szerepelt ott. Kiestek: 11.Ricciardo, 12. Di Resta, 13. Sutil, 14. Vergne, 15. Bottas, 16. Gutierrez.

Q3:

A harmadik szakaszban a nagy kérdés az volt, hogy megcsinálják e azt a Red Bullnál, hogy esetleg kijönnek a közepesen, amilyen jó tempót mennek még úgy is beférnek rossz esetben a második-harmadik sorban, majd így az első etapban sokáig kinn tudnak maradni és fantasztikus időkkel, jól ott hagynak mindenkit. Nos mindenki egy körre rakta fel a dolgot, kivéve három pilótát. Ez volt Mark Webber, Sebastian Vettel és Fernando Alonso. Webber és Alonso gyakorlatilag egyszerre jöttek ki, ráadásul ugyanúgy közepesen. Ők más taktikán vannak mint a többiek, ennek eredményét meg majd csak holnap tudjuk biztosan, az azonban már most biztos, hogy amíg az ausztrál még így is összeküzdött egy 4. pozíciót, addig Alonso benne van a sűrűjében, mert csak a 8. rajtkocka lett az övé. Egy jó rajt, meg persze a nagyszerű versenytempó, amire jó esetben számítani lehet a maranellóiaktól, segítheti a spanyolt, de legfőképpen azt a Felipe Massát, aki előtt adódik a lehetőség, ha minden igaz, hogy megmutassa mit is tud ő még ezzel a Ferrarival. A brazil az ötödik helyet szerezte meg a lágy gumikon, ráadásul ő is fantasztikusan tud rajtolni. Amivel ő egy kicsit megvan lőve, hogy a lágy gumik képesek akár 4-5 kör alatt is elveszíteni a tapadásuk jó részét, így nem mindegy milyen beállítással indulnak majd el, de ezt meg ugye nem lehet tudni.


A pole pozíció viszont teljes magabiztossággal lett Sebastian Vettelé, aki így mind a három alkalommal elvitte az első rajthelyet az Indiai Nagydíjak során. Jövőre már nem lesz itt verseny, utána meg még nem tudni, szóval amennyiben úgy alakul, lehet, hogy a történelemben már csak így vonul be az Indiai Nagydíj, miszerint Vettel nyerte az összes időmérőt és ki tudja, lehet a versenyt is. Amennyiben holnap elsőként látja meg a kockás zászlót ez megtörténik, sőt akkor simán meglesz az negyedik világbajnoki címe. Közel van hozzá, mert elég az első ötben végeznie és máris megvédte címét.

Rosberg a második helyre jött be, Hamilton pedig megelőzte volna őt, de az utolsó kanyart elvétette, így csak a harmadik hely lehetett az övé. Amire holnap számítani lehet, az egyrészt a Grosjean fantasztikus előzései, Alonso és Massa nagyszerű rajtja és esetleg versenytempója, amivel bekavarhatnak az elejébe és a kérdés, hogy a futamon mennyire tud jól bánni a gumikkal a Mercedes, mert Kimi Raikkönen viszont ezzel rengeteg sokat nyerhet, ha mindent a terv szerint csinál. A finn a hatodik helyről indulhat holnap. És miközben ez az írás készül, megjelent az-az interjú,melyben a kétszeres világbajnok elmondta, a lehető legjobb döntés volt amikor a csapat a két autót, két eltérő stratégiával küldte ki.

Aki pedig kíváncsi az időmérő utáni nyilatkozatokra és esélylatolgatásokra, valamint hírekre, az látogassa meg az F1 Total blog Facebook oldalát is!

Addig is mindenkinek  jó szurkolást és jó szórakozást!

Eredmények:

1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:25.943 1:24.568 1:24.119
2 Nico Rosberg Mercedes 1:25.833 1:25.304 1:24.871
3 Lewis Hamilton Mercedes 1:25.802 1:25.259 1:24.941
4 Mark Webber Red Bull-Renault 1:25.665 1:25.097 1:25.047
5 Felipe Massa Ferrari 1:25.793 1:25.389 1:25.201
6 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:25.819 1:25.191 1:25.248
7 Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari 1:25.883 1:25.339 1:25.334
8 Fernando Alonso Ferrari 1:25.934 1:24.885 1:25.826
9 Sergio Pérez McLaren-Mercedes 1:26.107 1:25.365 1:26.153
10 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.574 1:25.458 1:26.487
11 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:25.673 1:25.519  
12 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:25.908 1:25.711  
13 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:26.164 1:25.740  
14 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:26.155 1:25.798  
15 Valtteri Bottas Williams-Renault 1:26.178 1:26.134  
16 Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:26.057 1:26.336  
17 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.577    
18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:26.842    
19 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:26.970    
20 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:27.105    
21 Charles Pic Caterham-Renault 1:27.487    
22 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:28.138  

Képforrás: AFP/Xpbimages.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.