Főoldal » Formula 1 Japán Nagydíj: Taktikai csaták – Vettel idéi 9. győzelme

Formula 1 Japán Nagydíj: Taktikai csaták – Vettel idéi 9. győzelme

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Az év egyik legjobb rajtját láttuk és talán ez kellett ahhoz, hogy a Red Bulloknak nehezebb dolguk legyen, így pedig egy nagyon jó taktikai csatát lássunk, fűszerezve jó pár látványos akcióval és egy-két áthajtásos büntetéssel. Sebastian Vettel bár nyert, még nem lett világbajnok, Fernando Alonso ugyanis a negyedik helyével a lehető legtöbbet hozta ki ebből a versenyből. Ez volt Szuzukában! 


Abban a pillanatban hogy kialudtak a piros lámpák, akkor olyan volt mintha Romain Grosjean összeköttetésben lenne velük, mert másodpercre pontosan kilőtte magát, méghozzá nem is akárhogyan! Vele együtt Lewis Hamilton is jönni akart, igaz ő a másik oldalról, de míg Grosjean a belső íven állva hagyta a Red Bullokat, addig Hamilton jobb hátsó kereke odaért Vettel első szárnyához, ez pedig később végzetesnek bizonyult, mert szinte azonnal defektet kapott. Vettelnek ez annyiban volt negatívum, hogy az eset következtében időt és helyet vesztett, így pedig Webber előtte maradt és így a harmadik helyről folytathatta a futamot. 

Hamilton később a kilencedik körben (pedig előtte már egyszer járt a boxban az eset miatt) kijött a boxba, majd ott is maradt, mert betolták a garázsba. Ezzel az ő futama véget is ért. Grosjean szépen lassan próbált elnyúlni Webberéktől, de nem volt olyan egyszerű dolga, mert ahogy az várható volt az energiaitalos versenygépeknek is nagyon jó volt a versenytempója. Ez mondjuk tele tankolt állapotban keményebb keverékeken látszódott meg a legjobban, még pénteken a 2. szabadedzés alkalmával. Nagyon pontos képet olyankor nem kap az ember, de  azért lehet látni olyanokat, amiből egy s másra következtethetünk.

Nos a Red Bullok tehát Grosjeannal egyetemben körről-körre mentek el egyre jobban a mezőny többi tagjától, ezzel pedig már az első etapban látszott, ha nem történik valami váratlan esemény (biztonsági autós periódus, valamelyikük csak úgy kiesik stb…), akkor bizony ők hárman mehetnek majd a győzelemért. A Lotus francia pilótája igazi sötét ló volt egész hétvégén, látszódott, hogy ő lehet az egyik olyan, aki ha jól csinálja és kihasználja a lehetőségeit, elkaphatja a világbajnok csapatot, főleg azok után, hogy ők most nem tudtak olyan demoralizáló fölényben autózni, mint korábban. Ezt ők is tudták és ettől kicsit tartottak is a pénteki nap után. Mint kiderült, teljesen jogosan. 

Még a rajtnál történt egy másik fontos dolog: Jules Bianchi és Giedo van der Garde egy kicsúszás után összekoccantak, így pedig mind a ketten a gumifalban és persze a kavicságyban landoltak, valamint ezek után azonnal fel is adták a versenyt.  

Az első hármas után volt egy kis leszakadás, majd következett a negyedik helyen Nico Rosberg, akit megpróbált minél szorosabban követni a két Ferrari. Na az ő esetük is érdekes volt! Felipe Massa világosan elmondta néhány hete, hogy ő bizony nem fog segíteni Fernando Alonsónak. Valahol igaza van, mert már nincs mit veszítenie, a Ferraritól ő úgy is távozik, Alonso pedig nagy hátrányban van a VB pontversenyben. A brazil ezzel kapcsolatban elmondta, hogy ha még akarná akkor sem tudná igazából segíteni a spanyolt, mert ebben a bajnokságban már csak Vettel segíthet Alonsónak. A tetemes előny és a két csapat között jelenleg fennálló különbséget tekintve, még igaza is van. Nagy baj a sajtón felé nem lett az esetből. A Ferrari elmondta, nem haragszanak ezért Felipére. Komolyan, ha haragudnának, akkor sem nyernének utólag több pontot, szóval így az idény végén neki már tényleg mindegy.

Most azonban egy rejtett kóddal (nem volt annyira rejtett, inkább virágnyelven mondták el neki) közölték Massával, hogy engedje el Alonsót. Ő azonban tartotta magát ígéretéhez, nem hagyta magát. Massa egyébként a futam után elmondta, a csapat tényleg megkérte rá, hogy engedje el csapattársát, ő azonban nemet mondott a dologra. A kettejük közötti harcban végül akkor nyert Alonso, mikor nagy forgalomban autóztak és Massa lecsúszott a helyes ívről. A spanyol erre azonnal lecsapott. Massa aztán később hiába mehetett volna jó versenyt, egy áthajtásos büntetéssel gazdagodott, így ezzel elég sokat vesztett ahhoz képest amit elérhetett volna. 

Az első kiállásoknál Vettel a lehető legtovább kinn akart maradni és ezzel időt is nyert, de helycsere még ekkor nem történt. Hátrább viszont igen! Nico Rosberget nagyon rossz pillanatban engedték ki, így pedig a vele párhuzamosan haladó Sergio Perez nem fért el rendesen, mikor a saját csapatához akart hajtani. A végén nem is tudott rendesen beállni oda, plusz a szerelőknek is kellett ugraniuk egyet. A jutalom: egy boxutca áthajtásos büntetés. Mindezek után Rosberg kicsivel később megint megtalálta a mexikóit és akkor már a saját hibájából koccantak össze. A legjobb amit ezek után eltudott érni, az egy nyolcadik hely volt, miután a német megelőzte a futam végén azt a Massát, akinek ugye hasonlóan rossz sora volt a jó kilátások ellenére is. 

A nap egyik legjobb pillanata a 20. kör környékén volt, amikor Daniel Ricciardo megpróbált sokáig kinn maradni. Nos jó pozícióban volt ez kétségtelen, de az etap végére már annyira lelassult, hogy elkezdtek feltorlódni mögé az emberek. A maradék két körben amíg még kinn volt, nagy nehezen átlépték a pilóták és mindeközben fantasztikus harcban volt Esteban Gutierezzel. 

A dobogós helyeken akkor lettek egyre izgalmasabbak a dolgok, amikor Mark Webber a 26.körben kijött már másodjára jött ki, de Grosjean nem jött ki az első gumicseréhez hasonlóan egyből erre válaszolva. A 29. körig bírta, ekkor neki is lépnie kellett, de Vettel ekkor húzta a legnagyobat. Amíg a 29.körben jött ki, addig ő még plusz nyolc körig kinn tudott maradni, s mivel ekkor és az utána következő szakaszban is fantasztikus tempót diktált, így nagyon gyorsan Romain Grosjean mögött termett a friss gumikon. Elvileg 3.2 volt a hátránya a kivezető körén, de ezt azonnal 1.4-re csökkentette, majd gyorsan lelépte a franciát. 

Grosjean már ekkor inkább a gumijaira vigyázott, ezzel pedig még könnyebb dolga volt a németnek.  Vettelnek innentől arra kellett figyelnie – főleg miután a rádión is szóltak neki -, hogy Webberhez képest nagy előnyt alakítson ki. Az ausztrál ugyanis még a harmadik kiállása után is veszélyes lett volna rá, amennyiben közel marad. 

Nem lett az, Webber közvetlen a Lotus mögött volt a kerékcsere után, így pedig azon nyomban már attól a körtől kezdve támadhatta azt. Megtette, bár nem volt egyszerű dolga, mert gyorsan a lekörözöttekhez értek (akiket Vettel már otthagyott), így pedig Grosjean is használhatta a DRS-t, amivel húzni tudta az időt. Egyébként így is dicséret illeti a fiatal pilótát, mert nagyszerűen védekezett. Csapattársát Webber már nem érhette utól, de a második helyet még megszerezte az év végén a Formula 1-ből távozó ausztrál. 

A Japán Nagydíjat, így vagy úgy, de pályafutása során már negyedszer Sebastian Vettel nyerte, megelőzve Webbert ezzel Red Bull kettős győzelem született. A harmadik Romain Grosjean lett, így pedig zsinórban már másodjára láthattunk – két héten belül – teljes Renault motoros dobogót. 

A negyedik az a Fernando Alonso lett, aki elégedett volt a futam után és magukhoz képest még azok is lehetnek. A jó versenytempó a Koreai Nagydíjjal ellentétben, itt megvolt, ám ahogy ő is elmondta később, az első hármas ma utolérhetetlen volt. Magyarul: amit tudott azt kihozott az autóból. Megelőzte Kimi Raikkönent, aki ezúttal nem tudta azt a bravúrt megcsinálni, mint egy héttel ezelőtt, a dobogó nem lett meg, de így sem lehet elégedetlen. A hatodik pedig az a Nico Hülkenberg lett, akinek most már ezek után tényleg kijár végre egy versenyképes autó. 

A német zsinórban másodjára teljesít a Sauber tempójához képest fantasztikusan, így pedig tényleg nem lehetnek alaptalanok azok a pletykák, miszerint vagy a Lotus vagy a Mclaren alkalmazásában állhat majd jövőre. A Mclarennél azért is lehet esélye, mert Pereznek még nincs szerződése és a pletykák szerint most kellesz majd igazán bizonyítania a mexikói pilótának ha maradni akar. Ebből egy dolgot ma láthattunk is, mert Buttonnal vívott egy kisebb, de annál szebb házi csatát. A másik házon belüli párharc – a Ferrari és a Mclarené után -, a Williamsnél volt. A célegyenesre vezető sikánban Pastor Maldonado tessékelte ki Valtteri Bottast, és bár nem házi csata volt, azért a legszebb mozzanatokhoz tartozott amikor Gutierrez Massa mögé került, az hibázott egyet és ennek következtében a Spoon kanyarban egy kicsit kipöckölte a brazilt a fűre. A végkifejletben végül a Ferrari versenyzője járt jobban, de csak ebben a helyzetben. Az eredmény tekintetében Gutierrez lett előrébb, mert 7. lett, míg Massa a 10. 

Vettel már itt is világbajnok lehetett volna, amennyiben úgy alakul a dolog, hogy Alonso 9. vagy annál rosszabb helyen zár. De ez mivel nem jött össze, így várnia kell még legalább egy fordulót. Indiában ugyanis – tehát két hét múlva – ha minimum 10 pontot gyűjt, akkor világbajnok. Ez azt jelenti, hogy elég az első ötben zárnia és akkor megvan a negyedik világbajnoki címe. Hogy repül az idő nemde? 2008 óta ennyi minden történt és ez a srác egyre érettebb, így pedig egyre nehezebb őt megverni. Na de mindegy, folytatás két hét múlva az Indiai Nagydíjjal, mellyel lehet hogy jó ideig nem fogunk találkozni. Egy évig biztosan nem, 2014-ben ugyanis nem lesz megtalálható a versenynaptárban, de állítólag egy évre rá visszatérhet majd. 

Addig is mindenkinek jó szurkolást és jó szórakozást! :) 

Eredmények:

1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault  
2 Mark Webber Red Bull-Renault +7.1 mp
3 Romain Grosjean Lotus-Renault +9.9 mp
4 Fernando Alonso Ferrari +45.6 mp
5 Kimi Räikkönen Lotus-Renault +47.3 mp
6 Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari +51.6 mp
7 Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari +71.6 mp
8 Nico Rosberg Mercedes +72.0 mp
9 Jenson Button McLaren-Mercedes +80.8 mp
10 Felipe Massa Ferrari +89.2 mp
11 Paul di Resta Force India-Mercedes +98.5 mp
12 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari +1 kör
13 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +1 kör
14 Adrian Sutil Force India-Mercedes +1 kör
15 Sergio Pérez McLaren-Mercedes +1 kör
16 Pastor Maldonado Williams-Renault +1 kör
17 Valtteri Bottas Williams-Renault +1 kör
18 Charles Pic Caterham-Renault +1 kör
19 Max Chilton Marussia-Cosworth +1 kör
  Lewis Hamilton Mercedes Fékhiba – 9. kör
  Giedo van der Garde Caterham-Renault Versenybaleset – 1. kör
  Jules Bianchi Marussia-Cosworth

Versenybaleset – 1. kör

Leggyorsabb kör: Mark Webber  1.34.587

Képforrás: Afp/Xpbimages.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.