Főoldal » Formula 1 Koreai Nagydíj: Pénteki szabadedzések

Formula 1 Koreai Nagydíj: Pénteki szabadedzések

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Úgy indult ez a hétvége (mikor még tulajdonképpen el sem indult), hogy a többség a tájfunnal és azzal foglalkozott, mennyiben lehet az hatással a yeongami pályára, miután azon Formula 1-es Koreai Nagydíjat szeretnének rendezni. Mint kiderült az időjárás viszonylag kegyes lehet majd ha az előrejelzések bejönnek majd, így ennek következtében Lewis Hamilton és Sebastian Vettel került a középpontba a nap végére. E két ember volt ugyanis (ráadásul mind a két edzésen ebben a sorrendben) a leggyorsabb a pénteki nap folyamán. A Mercedesek és a Red Bullok a legerősebbek, a többi élcsapat közül pedig egyenlőre úgy tűnik a Ferrari tud a legközelebb kerülni hozzájuk.

Az időjárás a szebbik arcát mutatta, 20 fok körüli hőmérsékletet és napsütést hozott egésznap, így nem volt miért aggódni a szabadedzésekkel kapcsolatban. No ez viszont nem azt jelenti, hogy a hétvége hátralévő részében ne kapnának esőt a nyakukba a helyszínen tartózkodók, hiszen vasárnapra egy jó erős zivatart jósolnak a meteorológusok, igaz annak jórészét a futam előtti pár órára, a kisebbetpedig annak idejére. Csapadék tehát lesz, de koránt sem akkora mennyiségben és erővel jön majd mint arra számtani lehetett.

A másik fontos tudni való volt a pénteki nap kezdete előtt, hogy a Pirelli bár tavaly még a szuperlágy és a lágy gumikat hozta, idén ezen változtatott annyiban, miszerint a lágy helyett a közepes keveréket szállította el a csapatoknak.  Paul Hembery a gyártó motorsport igazgatója szerint mivel így nagyobb a különbség a két keverék között, ez nagyon érdekes stratégiai különbségeket hozhat, ez pedig izgalmasabbá teheti a hétvégét és főleg a versenyt.  

Két embert kellett nélkülözni ezen a napon, ezek pedig a Paul di Resta és Jules Bianchi voltak. Miért? Mert mint az megszokott, az istállóknak lehetősége van az első szabadedzésen lehetőséget biztosítani a tesztpilótáiknak, így pedig előbbinél James Calado, utóbbinál pedig Rodolfo Gonzalez került autóba.

1. Szabadedzés:

Az első félóra nem hozott túl sok mindent, inkább majd az utána következő maradék egy órában volt mit nézni. Ott viszont már tényleg volt mit, miután két balesetet és láthatott a közönség,valamint az erősorrend folyamatos kialakulását.  

A pénteki nap első fele (meg aztán a második is), leginkább Lewis Hamilton és Sebastian Vettel kettőséről szólt és persze eme két pilóta csapattársai sem maradhattak ki, miután ők végig ott voltak a nyomukban.

A köridők a leintés előtt nem sokkal kezdtek igazán versenyképesek lenni, ekkor már azok kezdtek hasonlítania azokra, melyeket tavaly ilyenkor futottak az istállók és versenyzőik. A legjobb szinte végig Hamilton volt, aki elsőként tudott bemenni 1:40 alá, majd őt követte a két Red Bull, a csapattársa Rosberg, a Lotusok és a Ferrarik.

Az olaszok napja sem lett eseménytől mentes, miután Felipe Massa első szabadedzésre tervezett munkája sutba dobódott, amikor egy defektet kapott, majd szinte végig a boxban volt kénytelen várakozni. Az utolsó húsz perc alakult csak másképp, ekkor már ismét a pályán volt és ott körözhetett, de ez elég volt ahhoz, hogy gyorsan bekerüljön a top 10-be 1:40.880-al. Aki viszont teljes munkát tudott végezni, az Fernando Alonso volt.

A Mercedesnél Hamilton nagyon jól teljesített és végül 1:39.630-as idejével tudott nyerni, megelőzve Sebastian Vettelt és Mark Webbert, azaz a két Red Bullt, akik rettentően közel voltak az ezüst csillagban ülő 2008-as világbajnokhoz.  Ekkor mindenki javított valamennyit a köridején, kivéve Kimi Raikkönent, akinek indulása kétséges volt ezzel a hétvégével kapcsolatban, azon hátfájás okából, mely már a Szingapúri Nagydíj alatt is hátráltatta némelyest.  Most egy vezetői hiba okán csapta nem kis mértékben falnak a versenygépét az utolsó kanyarban.  A finnek 2007-es világbajnoka megúszta minden baj és sérülés nélkül a balesetet, sőt mint elmondta a háta még nem mondható tökéletesnek, de ezzel kapcsolatos panaszai nem erősödtek fel az ütközés következtében.

A másik jómadár aki összetörte autóját, Rodolfo Gonzalez volt, de neki sem esett baja.  

Alonso a végére tudott annyit javulni, amivel az első hatban találta magát, valamint megelőzte az fekete-arany színű autókat, viszont akire érdemes lehet majd odafigyelni, az a Mclaren lesz. Jenson Button az ötödik helyet szerezte meg az első szabadedzésen 1:40.215-ös idővel, ami ugyan több mint fél másodperccel lassabb mint az első helyezett időeredménye, ám mindössze egy tizeddel maradt le Rosbergtől. Csapattársa Sergio Perez a 9. lett, ami úgy néz ki javulást jelent a Mclaren háza táján. Persze ettől a szezontól ők már sokat nem várhatnak, ellenben befejezhetik azt még szépen is.  

2. szabadedzés:

Mint utóbb kiderült, már az első szabadedzés sokat mutatott abból a képből, melyet ezen a hétvégén láthatunk. Hamilton továbbra is nagyon gyors volt, de nem tudott nagy előnyt kiépíteni. A Red Bullok árnyékként követték őt, megelőzve Nico Rosberget és a Ferrari-Lotus párost. Utóbbiak azt mondják, a versenytempójuk nagyon erős lehet, így nincs miért aggódniuk, viszont az egykörös teljesítményt tekintve. Vagy arra lehet majd számolni, hogy az osztrákok mindenkit beetetnek a szabadedzések alkalmával és majd szépen elverik a mezőnyt az időmérő során vagy éppen azt láthatjuk amit idén már oly sokszor. Vagyis azt amikor a Mercedes nemcsak az egyetlen igazi ellenfele az energiaitalos istállónak, de erősebb is nála. Legalábbis az időmérőn mindenképp.

Ahogy az lenni szokott, itt is elkezdték a csapatok a szokásos menetrendjük szerinti munkájukat, ennek köszönhetően pedig már mind a két keveréket elővették, mi pedig így kaphattunk teljesebb képet arról, ki és milyen tempóval rendelkezik, meg persze hogy teljesít a különböző gumikon. Na meg persze mivel előkerültek a szuperlágyak, így a köridők is nagyban javultak.  Az edzés végére az első kilenc versenyző 1:40 alattit tudott menni.

Sokan kezdtek nagy körözgetésekbe már a zöld lámpa felvillanásának pillanatától kezdve, így lehetett az, hogy 10 perc után már 16 pilótának volt mért köre.  Sebastian Vettel kezdett a legjobban egy 1:39.696-os idővel, ami alig maradt el Hamilton első szabadedzésen elért legjobbjától. Mögötte Felipe Massa és Romain Grosjean volt és nekik volt még hasonlóan jó idejük, ám itt kell megjegyezni azt is, hogy ekkor még csak ők hárman voltak pályán az élcsapatok versenyzői közül.

Szép lassan aztán mindenki elkezdte kijött, köztük Kimi Raikkönen is akinek autóját nagyon gyorsan helyrekapták a szerelők, így biztosítva helyét a következő gyakorláson. Ez megtörtént, a finn ott volt így nem vesztett sokat a helyi idő szerint délelőtt szenvedett balesetből.

Ezek után a köridők hamar javulni kezdtek, Hamilton például gyorsan megjavította legjobbját 1:39.510-el, majd helyre állt az erősorrend, mikor azt láthattuk, hogy a Red Bullok és a Mercedesek vannak ismét az élen megelőzve a Ferrarikat, majd a Lotusok és a Mclarenek autói. Utóbbiak folytatták az idén mutatott formájuktól jobb teljesítmény nyújtását.

Az edzés második félideje előcsalogatta a szuperlágy gumikat, ami mint kiderült ezen a pályán kb. 8 tizeddel jobb mint a közepes keverék. A köridők erősebbek lettek, majd az erősorrend nem, inkább a pilótáké változott, de az is csak csekély mértékben. Lewis Hamilton ezt az edzést is behúzta, így ott folytatta ahol abbahagyta délelőtt Ki mást előzött volna meg mint a címvédőt, aki mögött a változatosság kedvéért nem csapattársa, hanem egy újabb Mercedes végzett, melyet Nico Rosberg vezetett. A német 1:38.797-es idejével megelőzte Mark Webbert, aki így folytatta a sormintát.

A Ferrarik lemaradása (de még mindig ők voltak a legközelebb az élen álló két gárdához) már kicsit több mint négy tized, de amennyiben tényleg megtudják ezt tartani és jó a versenytempójuk, akkor bizony igazuk lehet és lesz keresni valójuk bőven a versenyen. Felipe Massa került a legközelebb, ő az ötödik lett az előbb említett idővel. A hatodik Romain Grosjean lett, a hetedik Fernando Alonso, a nyolcadik Kimi Raikkönen, a kilencedik és a tízedik helyen pedig Button és Adrian Sutil végzett.

Folytatás magyar idő szerint hajnali 4:00-kor a harmadik szabadedzéssel, majd utána reggel 7-től az időmérő edzéssel. Addig is mindenkinek jó szurkolást és jó szórakozást!

Eredmények:

1. Szabadedzés:

1 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.630   20
2 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:39.667 0.037 20
3 Mark Webber Red Bull-Renault 1:39.816 0.186 19
4 Nico Rosberg Mercedes 1:40.117 0.487 20
5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.215 0.585 22
6 Fernando Alonso Ferrari 1:40.374 0.744 18
7 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:40.396 0.766 19
8 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:40.677 1.047 15
9 Sergio Pérez McLaren-Mercedes 1:40.860 1.230 20
10 Felipe Massa Ferrari 1:40.880 1.250 13
11 Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari 1:40.899 1.269 20
12 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:41.432 1.802 18
13 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:41.482 1.852 22
14 Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:41.626 1.996 21
15 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:41.924 2.294 19
16 Valtteri Bottas Williams-Renault 1:42.002 2.372 20
17 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:42.043 2.413 18
18 James Calado Force India-Mercedes 1:43.008 3.378 21
19 Charles Pic Caterham-Renault 1:43.660 4.030 20
20 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:43.883 4.253 19
21 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:44.100 4.470 14
22 Rodolfo Gonzalez Marussia-Cosworth 1:46.810 7.180 10

 

2. Szabadedzés:

1 Lewis Hamilton Mercedes 1:38.673   31
2 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:38.781 0.108 30
3 Nico Rosberg Mercedes 1:38.797 0.124 32
4 Mark Webber Red Bull-Renault 1:38.844 0.171 35
5 Felipe Massa Ferrari 1:39.114 0.441 30
6 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:39.226 0.553 34
7 Fernando Alonso Ferrari 1:39.444 0.771 31
8 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:39.757 1.084 33
9 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:39.774 1.101 29
10 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:40.006 1.333 34
11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:40.007 1.334 34
12 Sergio Pérez McLaren-Mercedes 1:40.152 1.479 31
13 Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:40.186 1.513 33
14 Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari 1:40.210 1.537 34
15 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:40.446 1.773 30
16 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:40.552 1.879 26
17 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:41.117 2.444 35
18 Valtteri Bottas Williams-Renault 1:41.289 2.616 34
19 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:42.461 3.788 36
20 Charles Pic Caterham-Renault 1:42.798 4.125 35
21 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:43.108 4.435 31
22 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:43.441 4.768 29

Képforrás: Xpbimages.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.