Főoldal » Formula 1 Magyar Nagydíj: Esélylatolgatás Pirelli módra

Formula 1 Magyar Nagydíj: Esélylatolgatás Pirelli módra

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Azt már jól tudjuk, hogy a Magyar Nagydíjon elképesztően meleg lesz, ami kedvezhet bizonyos csapatoknak. A Pirelli erre a versenyhétvégére egy módosított keveréket hozott el a magyar pályára, méghozzá azokat, amelyeket  Silvertone-ban a fiatal pilóták tesztjén próbálhattak ki a csapatok. A kérdés, hogy ez kinek lehet jó, valamint mire lehet számítani a kopás szempontjából?

A csapatoknak nem igen lesz ismeretlen az új fajta Pirelli, mert a fiatal pilóták tesztjén már kipróbálhatták három napon keresztül. Nekik így már nem lesz teljesen új az amivel majd a Hungaroringen mennek, hiszen bőven gyűjtöttek adatot az abroncsokról, itt pedig a szabadedzések alkalmával további tapasztalatot nyerhetnek, leginkább abban, hogyan is működnek nagy forróságban a gumik. Ez az aszfaltcsík egyébként is rettentően megnehezíti majd a Pirellik dolgát, mivel hogy nagyon kanyargós, szűk és rettentően nagy lesz a hőmérséklete a hétvégén. Ezek a feltételek mind-mind adottak ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban elkopjanak. Nem lesz könnyű ezeket kezelni egy ilyen pályán, viszont ezek a gumik nem egyeznek meg teljes mértékig az idén használtakkal. A keverék az idei lesz, de a konstrukció a 2012-ben használt. <--break->

Átlagosan a meleg egyébként a Ferrarinak és a Lotusnak szokott kedvezni, e kettő közül is leginkább az utóbbi autói élvezik a most várható nagyon meleg időjárást. Paul Hembrey a hőmérsékletről is beszélt. 

“A P Zero abroncsok legutóbbi specifikációja, a 2012-es konstrukcióból és a 2013-as keverékből állna össze. Ezeknek a legelső igazi éles bevetése Magyarországon lesz ” – mondta Hembery

” Az istállók legelőször Silverstone-ban próbálhatták ki ezeket a gumikat. Ezzel a lehetőségek ők jó hasznot tudtak húzni, mivel így olyan beállításokat tudtak kipróbálni, melyek a legjobban párosulnak az új abroncsokhoz.  Éles helyzetben most lesznek kipróbálva először ezek, így a csapatok is pontosabb képet fognak kapni a működésükről. Az egyik legfontosabb része a hétvégének a három szabadedzés lesz. Az időmérő edzésen elért rajthely igen fontos lesz a verseny kimenetele szempontjából, így az edzéseken végzett munka és az ott megtalált beállítások kulcsfontosságúak lehetnek. “

” Nem egyszerű ezen a pályán az előzés ezért is fontosak ezek. A csapatok többsége a stratégiát úgy akarják majd használni, hogy ezzel a lehető legjobb esélyt teremtsék arra, hogy pozíciókat nyerjenek a pályán. Ide a közepes és a lágy abroncsokat hoztuk el, ezeknek pedig elég nagy esélyt kellene adniuk ehhez, mindezt azokra az adatokra alapozva, amiket az edzésen a különböző autókkal, szintén különböző üzemanyagszintjeivel gyűjtenek be az edzésen.”

“A hőmérséklet nagyon magas lehet a Hungaroringen, és ez egy másik olyan tényező, melytől függ a gumikopás és azok tartóssága. Az erőátvitel és a fékezés két kritikus aspektus a gumik tekintetében ezen a pályán – a csapatok olyan beállításokat használnak, melyek ezekre a kulcsfontosságú területekre helyezik a hangsúlyt. Az oldalirányú terhelés relatív kicsi, és a gumik teljesítménye, semmint azok tartóssága lesz a korlátozó tényező; ez fogja meghatározni a választott stratégiát is. Az lesz a csapatok célja, hogy olyan sokáig tartsák a gumikat a csúcsteljesítményt garantáló tartományban, ameddig csak lehet. A legutóbbi gumik tervezésének segítenie kellene nekik ebben.”

“A másik olyan tényező amivel számolni kell a gumikopás szempontjából, az a hőmérséklet. Nagyon melegre kell számítani a hétvégén. A két kritikus pont ezekre nézve, a fékezés és az erőátvitel. Az istállók ennek megfelelően olyan beállításokat szoktak használni, melyek az előbb említett szintén nagyon fontos területekre helyezik a hangsúlyt. Mivel az oldalirányú terhelés igen csekélymértékű, így leginkább a gumik teljesítménye lesz a korlátozó dolog, mintsem azok tartóssága. Az abroncs teljesítménye fogja legjobban meghatározni a futam alatt választott taktikákat is. Ebben a tekintetben a csapatok célja leginkább a gumik lehető legnagyobb teljesítményének megtartása lesz. Ebben a legutóbbi abroncsok tervezésének segítenie kellene “zárta a szakember.

Képforrás:F1-live.hu

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.