Főoldal » Formula 1 Magyar Nagydíj: Lewis Hamilton-t nem lehetett megállítani

Formula 1 Magyar Nagydíj: Lewis Hamilton-t nem lehetett megállítani

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Izgalmas, látványos és fordulatos, valamint a 34 fokos levegőt és az 50 fok körüli aszfalthőmérsékletet tekintve, igen embert próbáló verseny volt a Magyar Nagydíj. A versenyt az élről rajtoló Lewis Hamilton nyerte, aki így pályafutása során már negyedszer tudott ezen a pályán nyerni, a Mercedes GP színeiben pedig most először. A Hungaroringen aratott 4 győzelmével beállította Michael Schumacher nálunk felállított rekordját és ami még jobb ízűvé varázsolhatta sikerét, hogy mostantól fogva a vb pontversenyben is abszolút számolni kellesz vele. A Lotus-ok és Vettel bár méltó ellenfelek voltak, nem tudtak lépést tartani a 2008-as év világbajnokával.

Nem volt könnyű dolga még azoknak sem akik csak egyszerűen nézőként látogattak ki a Hungaroringre, mert elképesztő nagy hőség volt már reggeltől fogva. A levegő hőmérséklete 34 fok volt a futam előtt nem sokkal, a rajt pillanatában pedig 51 fokos meleg volt az aszfalthőmérséklet. Ez a gumiknak is megterhelő volt, amit a legjobban úgy lehetett volna megérteni, ha az ember a versenygépekhez a lehető legközelebb megy, vagyis aki kinn járt a célegyenesben vasárnap, az tudja miről van szó. Ezt csak azért fontos így megemlíteni, mert az aszfalt csak úgy árasztotta magából a meleget, szóval az ember megint csak ott kötött, mint a versenyhétvége elején: legjobb a hűvösebb helyeken. Azok akik a fedett lelátókon foglaltak helyet, most duplán megbecsülhették saját akkori döntésüket, amikor elhatározták, bizony ők ott és azon a helyen ülnek majd le. Persze voltak házi megoldások is az álló helyeken. Volt olyan (és az interneten ezáltal még híressé is vállhatott egy napra), aki hozott egy saját felfújható gumimedencét. Végül is a nagy melegben nem volt ez olyan rossz ötlet, pláne hogy arra a helyre (amely egyébként a 13-14-es kanyarra nézett) szinte egésznap tűzött a nap.


Ami a meleget és a nézőket illeti, nem volt gond. Meleg ide vagy oda, fantasztikus volt a hangulat és kicsit könnybe is lábadhatott a szeme az embernek, amikor messzebbről megnézte az emberek sokaságát, mert igen régen voltak ilyen sokan a Magyar Nagydíjon. Elképesztően nagy tömeg volt, de erre már akkor is lehetett számolni, amikor kora reggel elkezdett megtelni az autópálya. Az egyetlen olyan hely, ahol kényelmesebben lehetett közlekedni, az a VIP-Média út volt az M3-on. Ekkora tömeg és ilyen hatalmas hangulat, csak gratulálni lehet a szervezőknek, meg persze mindazon Formula 1-es rajongóknak, akik ebben a nagy melegben is képesek voltak inkább a napon égetni magukat, csak azért, hogy ne maradjanak le a kedvenceikről élőben. Jó volt a hétvége egészen addig is, de a szombati és a vasárnapi betétfutamok is kellemes élményt nyújtottak. Akik a helyszínen vagy éppen a Tv készülékek, netán az interneten követték a GP3-as vagy a GP2-es futamokat, azok jól tudják miről beszélek. De aki lemaradt volna az se csüggedjen, mert hamarosan jövünk majd ezek összefoglalóival, amikben nem csak szöveges összefoglaló lesz, hanem a teljes futamok magyar kommentárral!

Nézzük a futamot! Az élről ugyebár Hamilton indulhatott, aki éppen hogy csak, de megelőzte Vettelt az időmérőn. Számolni kellett az élen Grosjean-al és Rosberggel is – előbbivel főként mert fantasztikusan ment egész hétvégén – és persze az élről induló kettős két legfőbb riválisával is: Alonsoval és Raikkönennel.

Az egyik legfontosabb része a futamnak a rajt és az utána lévő pár méter volt. Ezt mindenki nagyon jól tudta, hiszen a Hungaroringen, DRS ide vagy oda, nehéz előzni. A 70 kör alatt persze volt aki ezt semmibe vette, ennek viszont minden néző nagyon örült, mert olyan látványban volt részük, amiben az utóbbi években igen ritkán. 


A startnál Lewis Hamilton jól kapta el az indulást, ellenben a mellőle rajtoló Sebastian Vettelnek meggyűlt a baja a közvetlenül mögötte autózókkal. Rosberg jobbról, Grosjean pedig balról ostromolta a címvédőt. A legrosszabbul a franciával járt, aki kétszer is csak egy hajszálra volt attól, hogy hozzáérjen a Red Bullhoz. Így vagy úgy, de sikerült a második helyen fordulnia a németnek. Ő és Hamiltonnak viszonylagos nyugalomban folytathatta a futamot, de hátrább óriási csaták indultak meg. A két Ferrari ha nem is vett akkora rajtot mint szokott, de így sem panaszkodhattak, mert Alonso szerzett egy pozíciót és Massa is. Persze egyiküknek sem volt könnyű dolguk. A spanyol miután szépen elrajtolt, Rosberggel volt egy rövid csatában majd lerázta magáról többieket. Felipe Massának már nem volt ilyen könnyű dolga, sőt mi több, a brazilnak meg is pecsételték a sorsát az itt történtek. 

Előbb megelőzte Raikkönent, majd mikor Rosberg mögéje ért akkor kezdődött az igazi tűzijáték. Előbb kívülről akart elmenni mellette a Mansellben, de ő is és a mögöttük szorosan jövő Kimi Raikkönen is kisodródott a pályáról egy kicsit, ám visszatudott jönni még idejében. Vagyis hát ahogy vesszük, mert Rosberg eléje jött vissza, majd valószínűleg fejben ők is pontosan tudták azt, hogy nem fognak elférni. Nem is fértek. Massa nagyot fékezett, de így is nekiütközött a németnek. Az ütközésben egyikük sem járt jól. Massa nyert egy pozíciót, de a továbbiakban olyan hátrányt szedett össze, melyet a későbbiekben sem nagyon tudott ledolgozni. Raikkönen sokáig üldözte a brazilt. Rosberg vissza esett, de neki viszont elvileg nem sérült meg az autója. Ő a 12.helyen volt, míg a 13.ról induló és 2006-ban itt nálunk első futamgyőzelmét arató Jenson Button, a 8.helyig ugrott fel egy kör után. Még csak egy kör telt el, de már is hatalmas csatákat láttunk és még nagyobbakra volt kilátás. Egy dologért lehetett csak aggódni, mégpedig azért, hogy bőven legyen előzés.


Bár a Ferrarik híresek az idén, a jó versenytempójukról, ennek ellenére most nem tudtak lépést tartani az első hárommal. Hamiltonhoz az első három-négy körben igen közel került Vettel, majd amikor lélekben az ember már felkészült a következő nagy csatára, akkor elkezdett lemaradni a címvédő. Az ő feladata az első tíz körben leginkább Grosjean maga mögött tartása volt, mert a francia vészesen közeledett rá. A Ferrarik már 4.6-re voltak az első hármastól, míg hátrább Alonso egy kisebb üres térben autózhatott, csapattársa Massa arra figyelt, hogyan tudja a lehető legjobban maga mögött tartani Kimi Raikkönent. A finnek gyakorlatilag olyan volt ez a verseny, mintha a hazai versenyén lenne, hiszen elképesztően sok finn szurkoló volt a nézőtéren. Eközben Hamilton már a 9.körben kiállt friss gumikért. Igen meglepő volt ez, de mások is hasonlóan cselekedtek. 

Sebastian Vettel két körre rá (vagyis a 11.-ben) szintén kiment a kemény gumikért, majd nagyon rosszul jött ki a boxból, mert nem csak hogy Hamilton ment el mellette, de igen értékes másodperceket vesztett akkor, amikor Jenson Button mögé érkezett meg rossz ütemben. Ez csak azért volt gond, mert beragadt a brit mögé, így pedig Hamilton szépen lassan nyúlhatott el tőle. Kisebbik gond lett volna, ha pár kör múltán megelőzte volna a Mclarent, de olyannyira mögötte ragadt, hogy a németre kis idő múltán még Grosjean is megérkezett, majd a tempójukat figyelembe véve, Fernando Alonso is elkezdett feljönni rájuk. Körönként 5-6 tizedet is rávert néha erre a hármasra. Vettel ment Button után ahogy tudott, de egy idő után megkapta az ukázt a csapattól: vigyáznia kellett az abroncsokra. Több sem kellett Grosjeannak, azonnal a nyakán volt és támadni kezdte. Hamilton előnye eközben már öt másodperc fölé nőtt.

A két Ferrari a 12. és a 13.körig bírta kinn, majd ők is jöhettek, egy körrel később pedig jött a két Lotus. Nem csalás, nem ámítás, mind a kettő kijött! Szépen kiszámolták, hogy melyikük mikor érkezik, így mind a két pilóta rendben visszajött a versenybe. Az addig élen álló pilóták sorrendje gyakorlatilag változatlan maradt, csak azoknál volt változás, akik közepesen indultak neki a 70 körös száguldásnak. Mark Webber bírta a legtovább, miután ő még jó pár körön keresztül az élen tudott autózni, ezzel pedig sokat nyert a futam későbbi szakaszára nézve.


Romain Grosjean jó ideig próbálta támadni Vettelt, de nem járt sikerrel, ellenben amikor a Red Bull világbajnoka egy fantasztikusan szép manőverrel elment a Mansell kanyarban a belsőíven Button mellett, akkor ő is jó helyzetbe került, így pedig megmenekült a mögötte jövő Alonso elől. Elment Button mellett, de sokba került ez neki később. Pláne a verseny után. A Lotus pilótája összekoccant a brittel és bár egy átlagos versenyszituációnak tűnt, – meg hát eleve a Lotus már elől volt mikor az eset történt , a versenybírák vizsgálni kezdték az esetet. A futam után ezért időbüntetéssel sújtották, de nem változott ezek után a pozíciója. Azonban ennyivel nem úszta meg. A futam alatt kapott még egy büntetést. Felipe Massa abroncsai már egyre jobban elvesztették a tapadásukat, majd ekkor érkezett meg Grosjean, de hiába előzte meg egy remekbeszabott mozdulattal a Mansell kanyarban a külső íven, a kanyarlevágásért egy boxutca áthajtásos büntetésben részesült.

A második kiállások után Hamilton simán az éllen maradt és ezt még jobban támogatta, amikor Vettel megint Button mögé jött vissza a pályára. Most már átrágta magát rajta, majd még egy öröme lehetett a Red Bullnak, mert közben Mark Webber is feljött egészen a harmadik helyig! 


Nem történt már sok izgalom egészen az utolsó boxkiállásokig. Az utolsó kerékcseréket Alonso nyitotta meg Grosjeannal egyetemben. Kettejük közül a spanyol maradt elől. Izgalmak maradtak az utolsó körre is. Vettel kijött a boxba, de Raikkönen mögött találta magát, Webber kijött előlük, majd 4.helyre jöhetett vissza, viszont a csapat lehetőséget adott arra, hogy nyomja ki a belét is az autónak. Ennek köszönhetően (na meg hogy Vettel kicsit beszorult Kimi mögé), az ausztrál fokozatosan dolgozta le a hátrányát. Raikkönen nem véletlen került a második helyre. Egy jó taktikával eggyel kevesebbszer kellett kijönnie a boxba, ez pedig a szinte biztos dobogót jelentette a számára. Szinte, hiszen Webber is közeledett, a háromszoros világbajnok pedig körről-körre közelített. A finnek már nagyon necces volt a második helye az utolsó körben, de mivel Vettel elfékezte magát az egyik akciója közben, így leszakadt, a kopott gumikon futó Raikkönen pedig megszerezte a 2.helyet, a sok rajongója örömére. Miközben Hamilton haladt első Mercedes-es győzelme felé, addig csapattársának elfüstölt a motorja. Nico Rosberg a 9.helyről állhatott ki, de nem ő volt az egyetlen ilyen, hiszen nagyjából ugyanígy járt Valterri Bottas is, de ő a célegyenes mellett parkolta a járgányát. A nap másik két kiesője Gutierrez és a jubileumi 100.versenyét teljesítő Paul di Resta volt. És ha már említettünk egy Williams-t: jegyezzük meg, hogy Pastor Maldonado a lehető legtöbbet hozta ki az autóból így pedig a 10.helyen szerzett egy értékes pontot a csapatának és persze magának.

A futamot végül Lewis Hamilton nyerte, akinek ez volt pályafutása 22.diadala, a pontversenyben pedig közelebb zárkózott a vezetőhármashoz.

 

Mit is lehetne mondani, nagyszerű versenyt láttunk és annak ellenére, hogy nem könnyű előzni nálunk egy fordulatos és sok szempontból látványos futamban lehetett részünk. Még valamire büszkék lehetünk: ez volt a 28.Magyar Nagydíj, de lesz még 36. is, mert Bernie Ecclestone aláírta a Hungaroring 2021-ig szóló szerződését. Vigyorgunk és minden szempontból jól laktunk! :) 

Folytatás a nyári szünet után! Addig is mindenkinek jó szurkolást és jó szórakozást! :) 

Eredmények:


Képforrás: Formula.hu/Xpbimages.hu/Formula1.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.