Főoldal » Formula 1 USA Nagydíj: A Red Bullok és a mezőny különversenye

Formula 1 USA Nagydíj: A Red Bullok és a mezőny különversenye

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

A hétvége elég kaotikusan indult, legalábbis ami a pénteki első szabadedzést illeti, azonban utána már minden a megszokott kerékvágásban halad. Ezt nyugodtan érhetjük az erősorrend alakulására is, Sebastian Vettel megnyerte a 2. és a 3. szabadedzést, majd éppen hogy csak, de sikerült megvernie csapattársát az időmérőn. A két Red Bull nagyon közel van egymáshoz, de a többieknek hatalmas a lemaradása, legalábbis az egykörös tempót nézve. Az első sor az energiaitalosoké, így nem lesz egyszerű dolga ismételten a riválisoknak, viszont még így is (vagy csak hátrább) szép csaták alakulhatnak ki.

Rengeteg téma repkedett a levegőben, ami szépen meghatározta, miről is fogunk beszélni a hétvége folyamán mindamellett, hogy ki nyeri meg az USA GP-t. Ez is egy érdekes kérdés, bár a legtöbben (főleg az eddigiek alapján) simán Sebastian Vettel nevét kiáltották volna.

A témák sokasága:

Kimi Raikkönen nemrég bejelentette ( a múlthéten), miszerint az utolsó két futamot kihagyja, mert megműteti hátát. A beavatkozás azóta megtörtént, és mint kiderült sikeres volt, így a finn rajongói megnyugodhatnak, már csak azért is, mert a 2007-es világbajnok már jó ideje erős hátfájdalmakra panaszkodott. Valószínűleg okkal kerítettek sort ezen időpontban a műtétre, bár a sajtóban még az a pletyka is felvetődött, miszerint a csapatával való korábbi összetűzés is benne volt ebben és az amerikai, valamint a brazil nagydíjat még megvárhatta volna. Hogy ebben mi az igazság azt nem tudni, az viszont biztos, hogy Abu-Dhabiban még arról is szó volt, mivel a Lotus idén még egy centet sem fizetett a pilótának, így az el sem utazik oda. Nos elutazott, de nem sokra ment vele, tekintve, hogy már a start után kiesett és ez volt az a pont, ami Kimi Raikkönen számára a 2013-as idény zárását is jelentette. Őt már legközelebb csak jövőre láthatjuk, akkor pedig már ismételten a Ferrari színeiben, hiszen mint az ismert 2007 és 2009 között a maranellói gárda alkalmazásában állt, igaz akkor Felipe Massa csapatársaként, míg most pont hogy a brazil helyére jön majd. Fernando Alonsóval meglátjuk majd milyen csapatot alkotnak, az biztos, hogy ütős lesz, ezzel kapcsolatban pedig lehet már januárban láthatunk valamit. Raikkönennek tehát bőven van ideje pihenni, mert a következő év első hónapja még ha úgy vesszük messze van, akkor pedig még csak az idény előtti tesztek indulnak meg.

Ezzel pedig meg is indult nagyon gyorsan a ki hova igazol című játék egyik utolsó felvonása, az viszont igen pörgősre sikeredett. Raikkönen helyére evidens lett volna, ha a Lotus a saját tesztpilótáját Davide Valsecchit rakja be, ám nem ez történt, az olasz pilóta szerepeltetése gyakorlatilag szóba sem került! Kerestek itt mindenkit, szóba jött Pastor Maldonado akinek van állása jelenleg, de ez csak az idei évre szól, hiszen jön a helyére Felipe Massa. Maldonado nagyon úgy tűnik, hogy a Lotushoz megy, ezzel kapcsolatban pedig érdekes lesz majd megfigyelni – de majd kicsit később – , hogy mit nyilatkozott csapatával kapcsolatban a venezuelai az időmérős teljesítményt tekintve. Neki nagyon nem ment, csapattársa pedig az él menőkkel is felvette a versenyt.  Maldonado nem jött, jöhetett volna viszont Nico Hülkenberg, akinek szintén van ülése jelenleg is a Saubernél, de ennek ellenére még üléspróbára is elment Enstone-ba, viszont utólag visszautasította az ajánlatot. Nem csak ő tette ezt meg: Michael Schumachert is megkeresték, ami igen érdekes lett volna, ha a hétszeres világbajnok el fogadja az ajánlatot, azonban erre nem került sor, Schumi köszönte szépen nem kért  a reklámfogásból, mert azért lássuk be ez főleg arra lett volna jó. Schumacher továbbra is fantasztikus kondiban van ez nem kérdés, és ezt még a menedzsere is megerősítette ezzel a felkéréssel kapcsolatban, azonban két futamért felesleges lett volna visszatérni.

Nem úgy Heikki Kovalainennek! Finn váltja a finnt, merthogy Kovalainennek ez egy nagyszerű lehetőség, ha komolyan versenyezni akar 2014-ben. És ő bizony nagyon akar, ehhez pedig mindent megpróbált megtenni. Tavaly még a Caterhamnél taposta a gázt – mint pilóta – utána pedig szeretett volna egy erősebb autót és csapatot, de ez nem jött össze, sőt állást sem talált magának. Legalábbis állandó pilótaként nem, mint teszt és tartalék versenyző viszont ott maradt a maláj csapatnál. A Caterhamnél az idén rengeteg lehetőséget kapott a pénteki első szabadedzésen (most Alexander Rossi kapott ezen a hétvégén) és megemlítették már, hogy jövőre komoly szerepet kaphat. Most pedig kedden csörögött neki a telefon, Eric Boullier megkeresésére habozás nélkül igent mondott. Kovalainen egy nagyon jó pilóta és rengeteget dolgozik a sikerért, ez pedig már akkor is meglátszott, mikor a Mclarennél tekergette a kormányt. Ez volt 2008-ban és 2009-ben is. Az első éve 2007 volt, de akkor még a Renault-nál, ami ma a Lotus, így tehát nem volt neki ismeretlen a helyszín, ahova a telefon hívás másnapján elutazott üléspróbára és szimulátorozott egy kicsit, csak hogy szokja az autót. Nos ez abszolút sikerült, jó köridőket ment már az első pillanattól kezdve, pedig az első szabadedzésen csak 32 perce volt a körülmények miatt. Mindjárt erre is rátérünk.

A csapattársa Romain Grosjean nyílván nagyon jól ismeri az autót, míg Kovalainen pénteken vezette életében először ezt a konstrukciót! Ennek ellenére fantasztikus tempót ment, majd a második szabadedzésen sikerült megvernie a francia pilótát és közel kerülni az élmezőnyhöz, ami jelen esetben a Red Bullokat és a Mercedeseket jelentette.  A teljesítménye szombaton sem hagyott alább, így pedig nem meglepőek azok a hírek, amik magyar idő szerint vasárnap délelőtt jelentek meg. A csapatfőnök ugyanis elmondta, most már Kovalainen is a befutók listáján lehet, legalábbis ami a jövő évi jelölteket illeti az egyik autójukra. A másik ugyanis foglalt, ez Grosjean-é, aki úgy látszik megérett az első számú pilóta szerepére, már ha hinni lehet a pletykáknak és ha valamit fontos megjegyezni a Formula 1-es hírekkel kapcsolatban az-az, hogy lehet bármennyire és képtelen az amit hallunk vagy látunk, érdemes elgondolkozni rajta és közelebbről megvizsgálni a dolgot, mert előbb utóbb bejöhet!

És csak hogy rövidre fogjuk, még egy fontos info a hétről: Sergio Perez biztosan nem lesz a Mclaren pilótája 2014-től. Ez érdekes, mert az év még úgy indult, hogy Perez orrba-szájba hangsúlyozta, egy ilyen élcsapattal, ő bizony hogy világbajnok akar lenni és előbb utóbb az is lesz! Nos ehhez persze azért hozzátették, hogy ha erre lehetőség van, mert az autó nem lett valami túl erős. Az istálló is megerősítette a mexikóit a hitében, mert elmondták el várják, hogy legalább annyira jó vagy jobb legyen mint Jenson Button. A Bahreini harcuk a futam alatt csodálatos volt és utána is sikerült jó párszor megszorongatnia a britek 2009-es világbajnokát, sőt így az év végén meg is verte nem egyszer, meg hát most is itt Austinban jobb rajthelyet tudott szerezni. Így vagy úgy, de megköszönték szépen és szélnek eresztették, szóval még egy hely megüresedett jövőre. Ha pedig a tehetséges és igen nagy szponzorokkal megáldott pilótákat nézzük, akkor a csapatok kezdhetnek is kapkodni Perez és Maldonado után.  Az üresedésről pedig annyit, hogy nem kellett sok időt várni, ki is jöjjön a mexikói helyére. Egy dán. Egy olyan srác, aki nagyon tehetséges, gyors, már az apja is az volt, de ő egy beváltatlan ígéret maradt, viszont a fiát még nagyobbnak tartják . Mi több, megnyerte az idén a Formula Renault 3.5 sorozatot. Ő Kevin Magnussen!

Egyébként a wolkingiak sem szőrős szívűek, mert Martin Whitmars még tegnap közölte, hogy segítenek Pereznek ülést találni a következő évre.

„Beszéltem a Lotus és a Force India csapataival is, beajánlottam Sergiot.  Nagyon jó pilóta, izgalmas és tehetséges, megpróbálok neki helyet találni, mert abszolút megérdemli, hogy az F1-ben maradjon. Mi nem azért küldtük el, mert nem voltunk vele megelégedve, hanem mert Kevin egyszerűen jobb nála.” – mondta Whitmars, aki ezek után még próbálta szépíteni a dolgot, mert szerinte csak egy jobbat találhattak Sergiónál, ez pedig Magnussen volt, így ezért is akar neki gyorsan helyet találni.  Meglátjuk mi lesz a vége.

Szabadedzések:

Rengeteg néző, folyamatosa növekedő hangulat és mennyiség a sztár vendégeket nézve. Ez, meg persze a délutánra kialakult Red Bull fölény jellemezte a pénteki napot, akárcsak a – helyi idő szerint – szombat délelőttöt. Az első szabadedzés csúszott egy keveset, mert akkora köd volt az időjárásnak és a korábbi esőnek köszönhetően, hogy a látási viszonyok igen gyérek voltak. Nos miután ez megszűnt, felszállt a mentőhelikopter, ám az nem jött vissza, mert elromlott és várni kellett, mire találtak egy újat. Na ezzel annyi idő ment el pontosan, hogy maradt összesen 32 perce a csapatoknak, hát most nem mondjuk azt, hogy dolgozni, mert arra már kevés idő volt, inkább alkalmazkodni a körülményekhez és hozzálátni a napi teendők egy részéhez, már amire idő maradt, plusz picit átszervezni az időrendeket. A Pirelli erre a hétvégére a szokásos vizes pályára alkalmatos abroncsok mellett a közepes és a kemény keveréket hozta el, ezekkel pedig az eddigi megszokottaktól eltérően nem az lesz a baj, hogy milyen gyorsan kopnak el, hanem hogy milyen gyorsan tudják majd felmelegíteni. A hétvége során ahogy egyre melegebb lett az idő (bár mondjuk az aszfalt hőmérséklete is csak 29-34 fok között ingadozott) úgy könnyült meg az istállók dolga, de azért az még a kvalifikáción is világosan látszott, hogy egy igazán belevaló idő összerakásához legalább két kör szükségeltetett, figyelembe véve persze azt is, hogy milyen gumi van fenn éppen, mert 8 tized körüli különbség (néha egy másodperc is) van a két keverék között. Természetesen a közepes a gyorsabb.

Ezekkel elsőre meglepetés eredmények születtek, egyrészt mert a Ferrarinak rémes az egykörös tempója, mégis Fernando Alonso nyerte meg az első edzést, ráadásul az idén szenvedő Mclarent megelőzve jelen esetben Jenson Buttonnal és azt a Valtteri Bottast, aki a Williams-el ment, amiről valószínűleg nem kell ecsetelni, hogy miért is meglepő az első háromban való elhelyezkedése.

A második tréningen már látszódtak bizonyos dolgok, így tehát körvonalazódott az erősorrend és hogy kire és mikor lehet számítani. A vörös autók egy körön olyan lassúk voltak, amilyenre számítani lehetett, sőt Felipe Massa az időlejárta után elmondta, egy rémálom volt vezetni az F138-at. Nála egyébként valami probléma felmerülhetett, azon túl, hogy a Ferrari nem túl erős edzés tempóban, mert az időmérőn ő még így is a legtöbbet szokta kihozni az autóból és azért szabadedzéseken sem olyan gyenge, legalábbis annyira biztosan nem, hogy ne tudja megverni Fernando Alonsót. Ez neki az évad második felében már nem egyszer sikerült.  Helyettük viszont fantasztikus tempót diktáltak a Red Bullok akik itt és a harmadik szabadedzésen egyaránt egyre félelmetesebb előnyt kezdtek kiépíteni, mögöttük pedig nagyon úgy tűnt, hogy a Mercedes lesz hozzájuk a legközelebb és nekik sikerülhet talán megfogniuk őket. Amire viszont mindenki felfigyelhetett, ha csak simán ránézett a tabellára és nem kezdte el elemezgetni a látottakat, hogy a Sauberek nagyon jók voltak, ha pedig kicsit jobban utána járt valaki, akkor arra is rájöhetett, hogy simán benne volt a pakliban egy esetleges második vagy harmadik sor elérése, mindezt úgy, hogy magukkal rántják az időközben Kovalainennel felvértezett Lotust. Az ő sebességük nagyjából ugyanolyan volt, versenytempóban viszont már gondban lehetnek, mert pl. a Ferrari a második-harmadik legjobb volt ebben. Ha csapatokra bontjuk inkább a második.

Alonso ugyanis a versenyszimulációk alatt simán tudta hozni Mark Webber tempóját, Vettelét már kevésbé, azonban ez egy jó gumiválasztással és egy szokásos erős rajttal, nagyon bíztató lehet számukra. Annál is inkább fontos az abroncsokkal meg való taktikázás, hogy a Pirelli egy kiállást jósol és látván, hogy a közepes (tehát a lágyabbik) keverékkel egyesek képesek voltak csak a szabadedzéseken 18-20 kört összerakni és akkor még mindig erős időket autóztak, érthető a dolog. Elképzelhető, hogy lesz olyan, aki még ennél is többet megpróbál majd kihozni a gumikból.  

Időmérő edzés:

Voltak kérdések, de nem olyan sok. Sebastian Vettel pokoli gyors volt, ahogy azt megszokhattuk, főleg a versenytempója, ha a rajtnál nem fogják meg, vagy az első etapban megpróbálják maximum csak pár másodpercnyire elengedni, akkor talán lehet esély ellene. Egyébként csak saját maga vagy az autója állíthatja meg az újabb győzelem megszerzésében. Nagyon gyors volt, hozzája pedig legközelebb csapattársa Mark Webber tudott kerülni, ő viszont elég közel, ennek is volt köszönhető, hogy a kvalifikáció végén az ő csatájuk döntötte el, kié lesz a második Austini pole pozíció. Ezen a pályán tavaly rendeztek először futamot, de jó döntés volt ide hozni az F1-et, a pilótáknak egyenlőre tetszik mindenki imádja és van egy olyan jó kis klasszikus jellege az egésznek. Plusz még Gordon Ramsey és feltűnt, meg joey a Jóbarátok című sorozatból. J


A kérdés az volt, egyrészt melyik Red Bull viszi el az első rajthelyet, másrészt mennyire tud nekik bekavarni a Mercedes, akiknek gyakorlatilag (csak a statisztika alapján) ez az egyetlen nagy esélyük, hiszen a futamon nem valószínű, hogy olyan hű de gyorsak lesznek. A harmadik pedig, hogy a Sauberek és a Lotusok hova tudnak beszúrni ezen négyes közé. A választ megkaptuk, olyannyira, hogy néhány nagy név már a Q2-ben búcsúzott, majd pár óra múlva némelyest javulhatott a szájuk íze (addig elég keserű lehetett), mert a büntetések miatt, néhányan előrébb, egyesek pedig értelemszerűen hátrább kerültek. A negyedik versenybíró ezen a hétvégén egyébként Nigel Mansell, akit valószínűleg nem kell bemutatni, de ha itt tartunk jegyezzük meg, hogy 1992-ben lett Formula 1-es világbajnok.

Q1:

Ami zavaró tényező lehetett az a szél volt. Igen erős 6,5 m/s erősséggel volt megáldva, míg a levegőé 27, a pálya hőmérséklete pedig 30-32 fok körüli volt.

Ez a szél egyébként megnehezítette a versenyzők dolgát, erről például Hülkenberg tett is egy kisebb megjegyzést, ő sokkolónak nevezte ezt a dolgot. Mindenkinek más az értékrendje, a lényeget meg mindeni érezte és értette. A többség a közepesen teljesítette az első köröket, a Red Bullok ahogy a második felében az évnek eddig, úgy most is sokáig kivártak és csak a vége felé jöttek ki körözni egyet, majd magabiztosan bejutottak a legjobb 16 közé.  Vettel nem nyomta meg nagyon, Webber viszonyt így simán megverte őt ebben a szakaszban. Nekik ennyi volt a nagy izgalom, nem úgy a Ferrarinál, ahol az utolsó percekben nagy lehetett az aggodalom, miután Alonso a 15., Massa pedig a 16. helyen tanyázott.  Ezzel az is megmutatkozott, mennyire gyorsan változtak a köridők, hiszen az elején a spanyol még vezette a Q1-et. Azt a végén pedig az ezen a hétvégén valószínűleg ha így folytatja, minden tehetségét megmutató Valtteri Bottas zsebelte be majdnem, aki egy igen erős kört rakott össze, de a végén Hamilton megelőzte őt.  Nem volt mindenki ilyen szerencsés, Adrian Sutil ki minden bizonnyal marad jövőre az indiai gárdánál csak a 17. helyet érte el ekkor, megelőzve a csapattársa teljesítményét látva elég gyenge 18. helyet elérő Pastor Maldonadót.

A venezulai mögött kiestek a szokásos emberkék is, így tehát a Caterham és a Marussia versenyzői. Maldonadó az időmérő után jószerivel kigyót-békát elkezdett kiabálni csapatára, amely jövő évben már biztosan nem lesz az. Szerinte a Williams szándékosan lassítja az ő autóját a finn csapattársával szemben, legalábbis ezt írta körül utólag.

„Már a tegnapi nap és a ma délelőtt is rosszul ment, az időmérő pedig még szörnyűbb volt. Sosem tudtam száz százalékot kihozni a gumikból. Azt hiszem, valaki játszadozik az autómon a guminyomással vagy a hőmérsékletükkel, egyelőre nem tudom pontosan. De ez után már csak egy verseny van hátra, aminek nagyon örülök” – mondta ki nyíltan véleményét Maldonado. „Nehéz megmondani, hogy pontosan mi okozza a különbséget. Azt hiszem, erről a csapatot kellene megkérdeni. Vagy azt az embert, aki az autómon dolgozik. Elég egyértelmű” – na ez az a dolog, amit nehéz félre érteni.

Q2:

Élesedett a játék, melyet Jean-Eric Vergne kezdett meg immáron közepeseken, majd ment ezzel egy 1:38.698-as kört, majd következett Hamilton és Bottas akik megelőzték a franciát, de Alonso, Kovalainen és Gutierrez sem volt sokkal lassabb. Sergio Perez és Esteban Gutierrez egyébként amennyit tudtak kihoztak az autójukból, ez persze érthető, mert versenyzőkről van szó, no meg ki ne hagyjuk, nekik most gyakorlatilag ez a hazai pályájuk. Nem lehet mást mondani erre, a különleges sisak festéssel pedig ezt mások tudtára is adták. A mexikóiak itt vannak a legközelebb a Formula 1-hez és kedvenceikhez, pardon honfitársukhoz, így sokan kijöttek a szurkolni nekik.

A Q2 közepén indult meg igazán a harc a továbbjutásért, akkor azonban elég szoros eredmények születtek. Tekintve, hogy a Red Bullok ekkor még egy darab mértkört nem futottak, így nagyrészt még az első helyért mehettek a pilóták. Az első ötben gyorsan változott a sorrendl, illetve ezen szekció összetétele. Bekerült oda Jenson Button, majd Paul di Resta is, majd érkezett a későbbi három legjobb. Romain Grosjean az élre állt 1:37.523-al, ám nem sokáig élvezhette ezt a pozíciót, mert jöttek az energiaitalosok, Sebastian Vettel és Marik Webber pedig gyorsan elfoglalták az első két helyet, így azonnal bebiztosítva helyüket a legjobb 10-ben.

Az esélyesek közül azonban sokan kinnrekedtek ebből a zónából. Bottas ismét meglepett mindenkit, bejött a negyediknek, miután eredetileg a harmadik legjobb volt, csak hogy a Ferrari kétszeres világbajnok versenyzője megelőzte őt. A Ferrari edzés tempója nem javult sokat, de Alonso egy nagyon jó kis kört tudott összehozni. A csapattársa viszont már nem. A folyamatos gondok ismét jelentkeztek, az autó pedig megint nem úgy muzsikált ahogy kellette volna. Ehhez pluszban hozzájött az, hogy az utolsó gyorskörébe belehibázott, így pedig a végén nem látta értelmét befejezni és azonnal a boxba hajtott. Eredetileg csak a 15. lett, de ez módosult, mert többek között az a Jenson Button is büntetést kapott, aki amúgy sem lehetett túl boldog a maga teljesítményével. Sergio Perez ott volt a Q3-ban, ő viszont nem és csak a 13. legjobbat autózta. Ugyanígy csalódott lehetett Nico Rosberg is, akinek viszont semmilyen gondja nem volt egészen addig, így furcsa volt a kiesése.

Q3:


A nagy tűzijáték 2 perccel a leintés előtt érkezett meg, mikor is Bottas folytatta remeklését és bejött a harmadik helyre, ami pedig aggasztó lehetett az ellenfelek és főként Sebastian Vettelre nézve, hogy Mark Webber rettentően gyors volt, nagyon elhúzott a többiektől, majd a végén még az 1:36.699-es idején is javított három tizedet. Alonso végül a hatodik, Hamilton a negyedik, Grosjean egy jól összerakott körrel a harmadik, a nap másik meglepetéseként Nico Hülkenberg a negyedik helyre jött be. Majd érkezett Sebastian Vettel, aki mindent megpróbált és végül az utolsó szektorban volt képes olyan szintű javulást elérni, amivel megnyerte az időmérő edzést. Később a sorrend aztán módosult, mert többen kaptak büntetéseket.

A megváltozott rajtrács:

Jenson Button már pénteken gazdagodott a piros zászló alatti előzésért egy három helyes rajtrácsra érvényes szankcióval, de ehhez továbbiak érkeztek szombaton. Max Chilton kapta mind közül a legfurább büntetést. A brit pilóta a verseny első öt körében lesz köteles letölteni egy boxutca áthajtásos büntetést, mert a kvalifikáción feltartottak néhány embert Esteban Gutierrezzel egyetemben, aki elég rossz helyen melegítette a gumikat a Q1-ben és így majdnem neki ment Pastor Maldonado. Elég csúnya ütközés lett volna belőle, ha a venezuelai nem olyan szemfüles, s kapja el így időben a kormányt. Ez utóbbi eset a célegyenes ráfordítóban történt, a mexikói fiatal pedig 10 helyes büntetésben részesült így.

Charles Pic és Jules Bianchi sem úszta meg, igaz ők nem szabálytalanság okán, hanem egy váltócsere miatt kapnak büntetést. Mind a ketten öt hellyel hátrébbról indulhatnak, ami a szabvány, de jelen esetben nem sokat ér a dolog, mert mind a ketten a mezőny leghátsóbb részében voltak és lesznek így is.

Eredmények:

Az Amerikai Nagydíj rajtrácsa:

1.. Sebastian Vettel      1’36 ,338

2. Mark Webber            1’36 .441

3. Romain Grosjean       1’37 ,155

4. Nico Hülkenberg         1’37 ,296

5.. Lewis Hamilton         1’37 ,345

6. Fernando Alonso       1’37 ,376

7.. Sergio Perez           1’37 .452

8.. Heikki Kovalainen     1’37 ,715

9.. Valtteri Bottas         1’37 ,836

10.. Daniel Ricciardo    1’38 ,131

11.. Paul di Resta        1’38 .139

12.. Nico Rosberg       1’38 .364

13.. Felipe Massa       1’38 .592

14.. Jean-Eric Vergne 1’38 .696

15.. Jenson Button     1’38 ,217

16.. Adrian Sutil         1’39 .25

17.. Pastor Maldonado     1’39 ,351

18.. Giedo van der Garde 1’40 .491

19.. Jules Bianchi          1’40 .528

20.. Esteban Gutierrez   1’38 ,034

21.. Max Chilton            1’41 ,401

22.. Charles Pic            1’40 .596 

Képforrás: Bbc.co.uk/Skysports.com/Afp/Xpbimages.com

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.