Főoldal » Motiváció az edzéshez – Hogyan legyen kedvem edzeni?

Motiváció az edzéshez – Hogyan legyen kedvem edzeni?

Motiváció az edzéshez – Hogyan legyen kedvem edzeni?

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Edzés motiváció. Hogyan legyen kedvem edzeni? A motiváció az edzéshez egy olyan téma, amely egy sportoló esetében nap mint nap felmerül, de a csak egészségéért, vagy egyéb célból edző ember számára is lényeges. Ebben a cikkben elmondom mi az egész alapja, és 7 módot mutatok, hogy megmaradjon – vagy legyen – edzés motivációd.

Mint minden más, ez is a fejben kezdődik. Ha olvastad a cikkemet a gondolkodásmód erőteljes hatásáról a testre, tisztában vagy ezzel. Ha nincs kedved edzeni, érdemes elgondolkodnod, vajon mi más most, mint legutóbb.

Hogyan legyen kedvem edzeni?

Ez a kérdés fel sem merülhet annál, akinek komoly célja van vele, vagy csak szereti. De lehetnek gyengébb napok, és előfordulhat, hogy valami miatt nem érzed azt a motivációt, ami szükséges ahhoz, hogy elvégezd a terved.

Mindig két mód van rá, hogy kedvet kapj, de a kettő össze is kapcsolódhat. Az egyik a belső, a másik valamilyen külső eszköz. A belső a vágyad, a célod, azok az érzések, amelyek miatt edzel. A külső egy olyan dolog, amiről tudod, hogy inspiráló hatással van rád.

Azonban még jobb – bár így is lehet kivétel – ha megelőzöd ezt a helyzetet. Amikor már jól ismered magad edzés tekintetében, olyan edzéstervet tudsz készíteni, ami elég fokozatos és rendszeres ahhoz, hogy az alapmotivációd megmaradjon és inkább növekedjen, mint csökkenjen.

Edzés motiváció módszerek

Számos lehetőséged van arra, hogy lankadó motivációdat újra mozgásba hozd, a természetedtől függően. Most felsorolok 7 módszert, és válaszd ki azokat, amelyek nálad a legjobban működni fognak.

1.A vágy

Ez az, ami elindított az edzés útján. Biztos, hogy van valami, amire vágytál és ehhez az edzés az eszköz. Talán jól akarsz kinézni, talán, hízni, fogyni, egészségesnek maradni, edzettnek lenni akarsz. Vagy valamilyen versenyt akarsz megnyerni. Teljesen mindegy mi az, csak képzeld el, milyen lenne, ha már elérted volna.

Ha edzel, pontosan ezt a célt éred el. Most már van kedved? Ha még mindig nem lenne, akkor nincs is benned igazi vágy. Lehet, csak szeretnél elérni valamit, de nem annyira fontos, azonban így nem lesz belőle semmi.

2.Gondolj az ideáljaidra, vagy példaképeidre!

Biztos, hogy van legalább egy olyan ember, aki az edzés, a teljesítmény, vagy külső szempontjából ideális példaként lebeg előtted. Az ilyen egyéniségek inspiráló ereje önmagában elég ahhoz, hogy átlendítsen bármilyen holtponton, és kétségek nélkül elérhesd, amit akarsz.

3.Evés közben jön meg az étvágy

Banálisnak tűnhet, de így van. Többször előfordult, hogy nem túl nagy lelkesedéssel fogtam a testedzésbe, de miközben csináltam, egészen megjött a kedvem. Lehet, csak egy kevés ingerre van szükséged ahhoz, hogy csináld. Ne gondolkodj, kezdd el, és a többi megy magától!

edzés motiváció

4.Hallgass motiváló zenéket!

Én sosem szoktam, de tudom, hogy sokaknál beválik. A zenehallgatás kiváló edzés motiváció lehet, ha jól választod ki a zenéket. Áthangolja a gondolataidat és az érzéseidet, ami megemelkedett energiaszinttel járhat. Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasnod a motiváló hatású zenékről írt cikkemet.

5.Nézzél motiváló hatású videókat!

Tucatjával találhatsz ilyeneket a Youtube -on, de akár filmeket is nézhetsz. Akár néhány perces nézés meghozhatja a kedvedet. Hosszabb távon pedig az olyan filmeket ajánlom, amelyek az egész személyiségedre inspiráló hatással vannak, mert ezek biztosan megmozgatnak.

6.Olvassál edzés motiváció hatással bíró szövegeket!

Ezeknek sincs se szeri, se száma, és a világháló korában könnyebb találni, mint valaha. Az olvasás által információkat szerzel és fel is töltöd magad lelkesedéssel. Érdemes olyan személyek életéről is olvasnod, akik az edzés és testük fejlesztése által jutottak a mélyből a magasba, mint például Lou Ferrigno.

7.Hagyd ki az edzést!

Meglepődtél, ugye? Pedig ez nem vicc, van, amikor a legjobb motiváló, ha egyszerűen kihagyod az edzést. Legközelebb sokkal nagyobb elánnal fogsz edzeni, hiszen ez hiányérzetet teremt benned. Persze csak akkor működik, ha már rendszeresen edzel, és valódi céljaid vannak vele. Ha egyébként nem túl erős akarattal bírsz, akkor ez a vége.

Motiváció az edzéshez

Létezik még sok más módszer a lelkesedés fokozására, de még jobb, ha magadtól jössz rá ezekre. Bár külsődleges cselekvés, az edzés egy belső folyamatot képez le. Amikor elég erős a belső késztetés, a (jó) edzés nem marad el.

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

HOZZÁSZÓLÁS

Ha nem hagy nyugodni az, amit a cikkben olvastál, akkor nyugodtan írd meg kérdésed vagy észrevételed kommentbe. Így szerzőnk könnyen tud neked válaszolni.