Főoldal » WTCC – Makaó: Norbi az 5., Muller veszettül gyors

WTCC – Makaó: Norbi az 5., Muller veszettül gyors

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.

Mozgalmas egy nap volt a pénteki. Nagyon jól indultak a dolgok a tegnapi nap rendezett teszten, majd a szabadedzések okoztak izgalmakat magyar szempontból. Mindezt felülmúlta,hogy egy háromszor megszakított időmérő láttunk Yvan Muller körrekorddal megszerzett pole-jával és Michelisz Norbert ötödik helyével tarkítva. A WTCC az idei szezon utolsó fordulójához érkezett. 

A világbajnoki cím sorsa már Japánban eldőlt mikor Yvan Muller bebiztosította azt, ám a második helytől lefelé még lesznek csaták Makaóban, sőt a privát világbajnoki cím még mindig nem dőlt el. Utóbbiért James Nash és Alex McDowall vívhat meg, míg a VB 2. helyért Nash szintén versenyben van, azonban ott már Gabriele Tarquini és Max Chilton is az útját állhatja. Nekünk viszont sokkal fontosabb Michelisz Norbert és a tavalyi bajnok Robert Huff harca a pontverseny 5. helyéért. 

A sors és a versenyzői, meg a csapatom kvalitása úgy hozta, hogy a csütörtöki teszten Huff volt a leggyorsabb, míg Norbi nagyszerű tempót diktálva mindössze 71 ezreddel maradt el és így a második helyet szerezte meg. Azok után, hogy a Zengő Motorsport eleve a győzelemre hajt ezen a hétvégén, ez egy nagyon biztató jel volt a továbbiakra nézve, az azonban már inkább aggasztó volt, mikor az első és a második szabadedzés sem lett túl zökkenő mentes, mi több igen bajos. Előbb Tarquini, majd Pepe Oriola volt oly szíves és ment bele hátulról a fekete-narancs Civic-be. Az autót tehát jószerivel megállás nélkül javítani kellett, de hála az égnek nem lett annak olyan komoly baja, hogy az időmérőn ennek érezhettük volna a hátrányát. 


Oriola azonban így is örülhetett, mert a második szabadedzést megnyerte, az előtte lévőt pedig Yvan Muller tudhatta be a magáénak. 

Ahagyományosan a naptárban szezonzáróként működő Makaói versenyhétvégét egy utcai pályán rendezik már évek óta és ez most sem volt másképpen, azonban tekintve, hogy egy igen nehéz vonalvezetésről és elég sok résztvevőről van szó, így az alap 20 perces Q1-et tíz perccel meghosszabbították 30 percesre. 

Q1:

Yvan Muller nem nagyon akar kiengedni az év végére sem, így pedig gyorsan az élre került már az első körével, ami ráadásul nem is volt egy kezdő idő. 2:31 alá sikerült beférkőznie, ezzel pedig gyorsan megfutott a hétvége legjobb körét. Rettentő gyors volt, nem tudták megelőzni, mi több egyetlen egy pilóta volt aki meg tudta közelíteni, de az is csak 1 másodpercnyire. Ez Pepe Oriola volt, aki eddig jól ment a hétvégén, plusz ugyebár egyszer neki koccant egy kicsit a mi versenyzőnknek is.  Viszont a végén nem ő lett a legszerencsésebb, sőt bőven lehetett oka bosszankodni.

Michelisz az elején a ötödik legjobb volt, Muller, Oriola, Thompson és Tarquini mögött. Szépen ritmusosan gyorsultak fel a srácok így pedig egyre jobb idők születtek és születtek volna még tovább, de már nyolc perc után mehetett mindenki a boxba. Piros zászlóval kellett megszakítani az edzést a Campos Racing versenyzője, Hugo Valente miatt. A spanyol a falnak csapta az autót, de a Camposra ezen a napon a rúd is rájárt. Valente után csapattársa Michael Shoong is odacsapta, ám ő még rosszabbul járt mert ez a Seat még ki is gyulladt. Még egy piros zászló, ám ezek előtt történt annyi változás (pontosabban a két megszakítás között), hogy Tiago Monteiro egy nagyszerű körrel az élre került. Jó kör volt, de a Chevyk fantasztikusan gyorsak, hiszen Muller addigi legjobbját a portugál csak két századdal tudta megelőzni. A Chevrolet-k tehát megint ott vannak az elejében, méghozzá nem is akárhogy. Ez ugyanis mint később kiderült csak a kezdet volt, Muller tudott ennél is gyorsabb lenni.


Amikor ismét zöldet kaptak a pilóták a két RML Chevrolet autózott az elejében, de idejüket tekintve ég és föld volt a különbség. Muller visszavette a vezetést egy fantasztikus 2:30.142-es körrel, Max Chilton pedig a Q2-be jutásért próbált küzdeni. A 11. helyen volt ekkor, de folyamatosan mennie kellett ezért, mert pillanatok alatt változott meg a sorrend. Norbi szépen lassan csúszott egyre hátrább, de ezen kívül megint volt mire figyelni, hiszen a piros zászló ismételten előkerült, mondhatni a pályabírók ezen a napon már rutinból lengették. Ezúttal már nem egy Seat Leon, hanem egy BMW találkozott a fallal, ezt pedig Fredy Barth vezette. Legalábbis addig, míg össze nem törte az autóját, hiszen annak még a kereke is elgurult. Főként ez volt az újbóli leállítás oka. 

A pihenő után folytatódott az edzés és ezek után már nem voltak hasonló incidensek, viszont mi izgulhattunk egy kicsit, mert a Zengő Motorsport autója az utolsó továbbjutó 12. helyen állt. Norbi kiment a pályára és hamarosan már megnyugtató idővel szolgált, aminek köszönhetően azonnal a top 3-ba került. Tarquini is veszélyben volt, ő a 11. helyen tartózkodott. 

Michelisz ideje ekkor 2:30.945 volt, ami bőven elegendőnek bizonyult a továbbjutáshoz, sőt még ahhoz is, hogy a legjobb Hondás legyen, ám az élen álló Mullerrel szemben már több mint nyolc tized volt a lemaradás. A második helyre befutó Huff sem tudott sokkal közelebb kerülni, de ő már csak egy kicsivel több mint fél másodperces lemaradást könyvelhetett el. 

Akire számítani lehetett, az ott volt a Q2-ben, viszont a nap meglepetését szolgáltatta az addig egyenletes és erős tempót produkáló Oriola. A spanyol aki évközben váltott Chevrolet-ra, csak a 13. helyet szerezte meg, és mivel nem hogy a top 10-be, de még a második szakaszba sem jutott be, így mindkét futamot a sűrűjéből kezdheti meg. Bár ha úgy vesszük, a középmezőnyben ez még egy egész előkelő pozíció a rajtot nézve. 

Q2:

Ez a szakasz is hosszabbra lett tervezve az eredetihez vagy fogalmazzunk így az eddig megszokottakhoz képest, ám még annál is hosszabb lett. Nos nem azért, mert is balesetek lettek volna, csak a piros zászlós szakaszoknak is köszönhetően majd egy órát csúszott a kiíráshoz képest a Q2, mely tíz perces szokott lenni, de ezúttal tizenöt lett belőle.

Yvan Mullerrel ezúttal úgy tűnt már feltudják venni többen is  a versenyt, köztük Michelisz is, de hiába ment ő , plusz Tarquini, Monteiro és a tényleg nagyon jó idővel rendelkező MacDowall is egy erős kört, a franciát nem lehetett megverni. Egyből repesztett egy olyan kört, amivel megint nem lehetett jó ideig megközelíteni. Elsőként ment be 2:31, majd a Q2-ben 2:30 alá is.

2:29.770 volt egészen pontosan az ő ideje, de ennél még nem állt meg. Viszont a nagy  – nevezzük így – atomvillanás előtt még történt egy s más. Először is Tarquini autóján rohamtempóban kellett elkezdeni dolgozni, mert az olasz kissé leamortizálta a lökhárítóját. Veszélyes, de érthető taktikára játszott mindeközben Huff és Marc Basseng. A Münnich Motorsportosok valószínűleg arra vártak, hogy ha már nagyjából üres lesz a pálya, akkor kijönnek és tiszta pályán javítanak hatalmasat, hiszen bár nem annyira erős az autójuk mint mondjuk a Chevy-nek azért más forgalomban autózni és úgy gyorsnak lenni, meg úgy, hogy mondjuk az embert a kutya se zavarja.  Ami miatt még okos volt ez a taktika, mert így megtudtak spórolni egy plusz szett gumit. ;) Ha mást nem ezért jó lett.

Ők csak öt perccel a vége előtt jöttek ki az említettek fényében, azonban ez sem volt elég a pole-hoz, mert Yvan Muller félelmetes kört autózott: ki tudja honnan szedett össze ennyit, de Robert Huff tavalyi pályacsúcsát jócskán megjavítva 2:28.933-at sikerült összehoznia! Na ez volt az a pont, amikor gyakorlatilag próbálkozni is felesleges volt, ha valaki a pole-ra hajtott, hátrább viszont még érdemes volt küzdeni.

Tiago Monteiro a legjobb Hondás szerepét vette át Norbitól, de ő is kereken egy másodpercet kapott a franciától, míg a mi magyar versenyzőnk az 5. rajthelyet szerezte meg, ami azt jelenti, hogy a futamokra egy ötödik és egy hatodik helyet szerzett magának és csapatának. Jó kis hely ez, már csak azért is, mert Robert Huff – aki most a legnagyobb rivális –  az első futamon pont az előtte lévő sorban lesz, miután a brit a negyedik pozíciót érte el.

A 10. hely Tom Coronel-é lett, így a második futamon ő indulhat majd az első helyről. De csak vasárnap, ugyanis a túrautósok számára jön egy pihenőnap szombaton, majd rá egy napra a szezonzáró futamok.

Addig is mindenkinek jó szórakozást és jó szurkolást! Hajrá Zengő Motorsport, hajrá Michelisz Norbert!

Eredmények:

1. Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 2:28.933  
2. Tiago MONTEIRO PRT Honda Civic WTCC 2:29.933 1.000
3. Gabriele TARQUINI ITA Honda Civic WTCC 2:29.991 1.058
4. Robert HUFF GBR SEAT Leon WTCC 2:30.107 1.174
5. MICHELISZ Norbert HUN Honda Civic WTCC 2:30.224 1.291
6. Alex MACDOWALL GBR Chevrolet Cruze 2:30.248 1.315
7. Tom CHILTON GBR Chevrolet Cruze 2:30.583 1.650
8. James NASH GBR Chevrolet Cruze 2:30.723 1.790
9. James THOMPSON GBR Lada Granta 2:31.189 2.256
10. Tom CORONEL NLD BMW 320 TC 2:31.287 2.354
11. Marc BASSENG DEU SEAT Leon WTCC 2:31.482 2.549
12. Tom BOARDMAN GBR SEAT Leon WTCC 2:34.989 6.056
13. Pepe ORIOLA ESP Chevrolet Cruze 2:31.800 1.658
14. Mehdi BENNANI MAR BMW 320 TC 2:32.178 2.036
15. Stefano D ASTE ITA BMW 320 TC 2:32.666 2.524
16. Fredy BARTH CHE BMW 320 TC 2:32.961 2.819
17. Darryl O YOUNG HKG BMW 320 TC 2:33.104 2.962
18. Hugo VALENTE FRA SEAT Leon WTCC 2:33.265 3.123
19. Konstantins CALKO LVA SEAT Leon WTCC 2:33.847 3.705
20. Mikhail KOZLOVSKIY RUS Lada Granta 2:34.224 4.082
21. Franz ENGSTLER DEU BMW 320 TC 2:34.667 4.525
22. Charles NG HKG BMW 320 TC 2:34.775 4.633
23. Rene MUNNICH DEU SEAT Leon WTCC 2:35.999 5.857
24. Henry HO MAC BMW 320si 2:37.142 7.000
25. Filipe de SOUZA MAC Chevrolet Cruze LT 2:37.920 7.778
26. Yukinori TANIGUCHI JPN Chevrolet Cruze 2:38.468 8.326
27. Jeronimo BADARACO MAC Chevrolet Cruze LT 2:38.866 8.724
28. Michael SOONG HKG SEAT Leon WTCC 2:39.897 9.755
29. Joseph ROSA-MERSZEI MAC BMW 320si 2:40.551 10.409
Kvalifikációs maxima: 2:40.651      
  Eurico DE JESUS MAC Honda Accord Type-R 2:41.016 10.874
  NG Kin Veng MAC Chevrolet Cruze LT 2:41.494 11.352
  Celio ALVES DIAS MAC Chevrolet Lacetti 2:42.521 12.379
  MAK Ka Lok MAC BMW 320si 2:42.959 12.817
  LAM Kam San MAC Chevrolet Lacetti 2:46.831 16.689

Képek és eredmények forrása: Fiawtcc.vom/Formula.hu/P1race.hu

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a cikk, akkor nyugodtan oszd meg ismerőseiddel, valószínű ők is örülni fognak neki.